Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

W. Brytania: Reklama komercjalizuje życie rodzinne

Raport uwypukla dwa zjawiska społeczne, występujące zwłaszcza w zamożnych warstwach społecznych: rosnącą władzę dzieci nad rodzicami, biorącą się z presji na coraz to nowe prezenty podsuwane w reklamie oraz kupowanie kosztownych prezentów przez rodziców, dla których spełnianie zachcianek dzieci jest symbolem wysokiego statusu społecznego.

Raport wskazuje, że rodzice ulegają technikom marketingu odwołującym się do ich wyobrażeń o tym, co składa się na dobre wychowanie dzieci i do ich kapitału uczuciowego zainwestowanego w dzieci.

"Ważne jest to, że na długo zanim dzieci potrafią wyartykułować swoje potrzeby, lub zachcianki, firmy marketingowe mogą wykorzystywać dzieci jako instrument pobudzający konsumpcję rodziców, w szczególności do afiszowania się towarami kojarzonymi z wysokim statusem społecznym" - stwierdza dokument.

Z obawy przed przestępczością, czy wypadkiem ulicznym dzieci spędzają coraz mniej czasu na zabawie na świeżym powietrzu, a więcej w specjalnie dla nich zaprojektowanych parkach rozrywki, centrach handlowych, lub w domu przed telewizorem i komputerem. Czyni to je od najmłodszego wieku podatnymi na specjalnie do nich zaadresowaną reklamę, w tym reklamę o seksualnym podtekście.

Brytyjski minister ds. szkół, dzieci i rodzin Ed Balls nie wyklucza, że podstawowa wiedza o mediach może zostać umieszczona w programie nauczania, by pomóc dzieciom uporać się z rosnącą komercyjną presją, na którą są narażone.

Raport zaleca udzielenie pomocy rodzicom. Chodzi o to, żeby byli bardziej świadomi internetowych kampanii reklamowych i ich oddziaływania na dzieci. Proponuje też przyjrzenie się różnym technikom marketingu stosowanym w internecie i przez operatorów telefonii komórkowej.

"Ustalenia raportu nasilą obawy przed negatywnym wpływem komercji na dzieciństwo i życie rodzinne" - napisał dziennik "Daily Telegraph".

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

reklama RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.190.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!