• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

W Nowym Jorku kolejki po luksusowe towary

Chociaż gospodarka amerykańska wciąż kuleje, a wielu ludzi musi ograniczać wydatki na podstawowe zakupy, w luksusowych sklepach w Nowym Jorku klienci tłoczą się po drogie towary, a nawet muszą zapisywać się, aby je dostać.
  • Autor: PAP
  • Data: 06-08-2011, 20:44

W sklepie sieci Nordstrom, której historia sięga 1901 roku, personel musiał sporządzić listę chętnych na wysadzany cekinami płaszcz tweedowy za ponad 9 tys. dolarów. Sieć Neiman Marcus wyprzedała damskie buty na wysokich obcasach "Bianca" w cenie 775 dolarów za parę, niemal w każdym rozmiarze. Mercedes-Benz znalazł w lipcu w Ameryce więcej nabywców samochodów, niż w ciągu ostatnich pięciu lat w tym samym miesiącu.

Eleganckie sklepy nie muszą uciekać się do promocji, a nawet zwiększają nieraz ceny, aby przyciągnąć snobistycznych klientów, dla których wysoka cena to oznaka jakości.

W 2008 roku, w Saks Fifth Avenue na Manhattanie najdroższe buty kosztowały 1575 dolarów. Teraz trzeba na nie wydać 2495. W Bergdorf Goodman krem do twarzy był przed trzema laty do nabycia w cenie 1350 dolarów, a obecnie płaci się za niego 1650.

Nabywców znajdują też luksusowe krawaty za 250 dolarów, czy pierścionki po 2800 dolarów.

"Niektórych butów luksusowych marek po prostu nie można kupić za mniej niż 1000 dolarów, a ceny dochodzą do 2 tys. dolarów" - powiedziała "New York Timesowi" Jyothi Rao z Gilt Groupe, która sprzedaje towary znanych projektantów po zniżonej cenie w internecie.

"Jeżeli markowe obuwie idzie w górę z 800 dolarów do 860 dolarów, kto to zauważy?" - pytał retorycznie Arnold Aronson, dyrektor ds. strategii sprzedaży detalicznej w firmie konsultingowej Salmon Kurt i były prezes oraz dyrektor naczelny Saks.

Jak wynika z badań MasterCard Advisors SpendingPulse, w ciągu 10 kolejnych dziesięć miesięcy w kategorii luksusowych towarów następował wzrost sprzedaży. W lipcu wynosił o 11,6 proc. więcej, co stanowiło największy miesięczny przyrost od ponad roku.

W słynnym sklepie jubilerskim Tiffany w pierwszym kwartale sprzedaż wzrosła o 20 procent, do 761 mln dolarów. Francuska holdingowa firma PPR, do której należą m.in. Gucci i Yves Saint Laurent powiększyła, w pierwszej połowie roku sprzedaż luksusowych o artykułów 23 procent.

BMW odnotował w pierwszym kwartale ponad dwukrotny zysk w zestawieniu z tym samym okresem ubiegłego roku; sprzedaż wzrosła o 16,5 proc. W Porsche, w pierwszym półroczu zysk wzrósł o 59 procent. Sprzedaż klasy S sedanów Mercedes-Benz zwiększyła się Stanach Zjednoczonych w lipcu o 14 proc. chociaż niektóre kosztują ponad 200 tys. dolarów.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!