Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Zakupy wychodzą kobietom na zdrowie

To prawda: zakupy nie wychodzą kobietom bokiem, lecz na zdrowie, ponieważ spalają nadwyżkę kalorii. W skali 1. tygodnia jest to 385 kalorii, przekładających się na kawałek tortu, lub dwa dużych rozmiarów kieliszki wina.


Autor: PAP
Data: 15-01-2010, 19:01

Odkrycia tego dokonali badacze pracujący na zlecenie jednej z największych w Wielkiej Brytanii sieci sklepów towarowych - Debenhams.

Korzyści wynikające dla kobiet z robienia zakupów są jeszcze bardziej spektakularne, gdy przyjrzeć się im w skali rocznej. Statystyczna kobieta dzięki uganianiu się za specjalnymi ofertami spala 48 tys. kalorii, co przekłada się na 25 dni głodówki i wysiłek porównywalny z pieszą wędrówką na odcinku 246,4 km., (odległość z Londynu do Nottingham).

Badania dowodzą, że statystyczny mężczyzna na oglądaniu towarów i odwiedzinach sklepów przeznacza w tygodniu 50 minut przemierzając odległość 2,4 km. wobec 2,5 godzin i blisko 4,5 km w przypadku kobiet.

Wytyczne Narodowej Służby Zdrowia zalecają kobietom, by chodząc wokół swoich spraw wykonały w ciągu dnia 10 tys. kroków. Na każdorazową wyprawę do sklepu kobieta zużywa blisko 3/4 zalecanego "dziennego wykonu" - 7,305 kroków. Jeśli doliczyć do tego ciężar toreb z zakupami, które dźwiga, to zakupy są równoważnikiem ćwiczeń w sali gimnastycznej i całkowicie je eliminują. Zresztą można połączyć przyjemne z pożytecznym idąc na zakupy w adidasach i uprawiając jogging między sklepami.

Najwięcej czasu ankietowane kobiety spędzają na zakupach żywności - 60 razy w roku, na dreptaniu między półkami przeznaczając średnio 1 godzinę i 22 minuty, co w ciągu roku daje 82 godzin 12 minut. Na drugim miejscu są sklepy odzieżowe (24 razy w roku średnio przez 1 godzinę 59 minut = 47 godzin 31 minut w roku). Resztę stanowią tzw. zakupy lokalne (48 razy po 38 minut = 30 godzin 14 minut w roku). Daje to razem 159 godzin 57 minut w ciągu roku.

Te niewątpliwie przekonywujące argumenty mające skłonić kobiety do częstego odwiedzania sklepów i nałogowego robienia zakupów okazują się nieprzydatne, jeśli kobieta w trakcie zakupów dla odreagowania stresu zajdzie na kawę z ciastkiem, lub jeszcze gorzej na Big Maca. By je spalić będzie musiała chodzić na zakupy jeszcze częściej...

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!