2009 r. był trudny dla koncernu Unilever w Polsce
W czwartym kwartale 2009 r. przychody Unilevera zwiększyły o 1,8 proc. i wyniosły prawie 9,7 mld euro. Tempo, w jakim w końcówce roku rosła sprzedaż Unilevera było wolniejsze niż w trzecim kwartale. Wynik ten był jednak lepszy niż prognozowali analitycy (1 proc.) - informuje rp.pl.
W sumie przychody brytyjsko - holenderskiego koncernu wyniosły w ubiegłym roku nieco ponad 39,8 mld euro. Były o 1,7 proc. niższe niż w 2008 r. Bez uwzględnienia akwizycji i kursu walut Unilever zanotował wzrost o 3,5 proc.
Zysk netto Unilevera spadł w 2009 r. o ok. 4 mld euro. Był o 6 proc. niższy niż w 2008 r. Koncern nie podał wyników zanotowanych w Polsce.
Artur Magolewski, dyrektor finansowy Unilevera Polska przyznał "rp.pl", że 2009 r. był dla jego firmy trudny. Ale ostatecznie firma wychodzi z niego zwycięsko. Segmenty rynku, na których jest obecna, zanotowały wzrost, choć kryzys zmniejszył jego dynamikę do mniej niż 5 proc. Unilever Polska umocnił się na pozycji lidera m.in. na rynkach herbaty, lodów i margaryny.
Według Magolewskiego pomimo prawie 30 - procentowej dewaluacji złotego, niższe koszty działalności pozwoliły firmie na utrzymanie cen na niezmienionym poziomie.
