Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Akcjonariusze Kamisu powołali nową spółkę. Na rynek herbat wejdzie Amber Spark

Na temat działalności i planów rozwojowych spółki Amber Spark S.A. serwis portalspozywczy.pl rozmawia z Sylwią Kalską, rzecznikiem prasowym firmy.

Akcjonariusze Kamisu powołali nową spółkę. Na rynek herbat wejdzie Amber Spark
Spółka Amber Spark została powołana przez akcjonariuszy Kamis SA jako niezależny podmiot, którego strategicznym celem będzie rozwój marki i portfolio herbat Irving
Akcjonariusze Kamisu zdecydowali się na utworzenie spółki Amber Spark - czym będzie się zajmował nowy podmiot?

Spółka Amber Spark S.A. została powołana przez akcjonariuszy Kamis S.A. jako niezależny podmiot, którego strategicznym celem będzie rozwój marki i portfolio herbat Irving. Amber Spark jest więc nowym graczem na rynku herbat, który będzie budował swoją pozycję na potencjale marki Irving i zdobytych przez nią udziałach rynkowych.

A warto przypomnieć, że w ciągu trzech lat marce Irving udało się zdobyć ponad 3 proc. rynku czyli tyle samo co dwóm - obecnym na polskim rynku od kilkunastu lat - międzynarodowym markom z segmentu herbat Premium. Długofalowym celem strategicznym jest zdobycie przez Irving pozycji numer dwa i uzyskanie, w ciągu czterech lat, 20 proc. udziałów w rynku.

Czyli spółka nie będzie powiązana z Kamisem?

Nie, Amber Spark nie jest powiązana strukturalnie z firmą Kamis, nowa spółka nie zakłada również wzajemnej współpracy w zakresie marketingu, dystrybucji i sprzedaży produktów, np. w zakresie dystrybucji - w przeciwieństwie do Kamis - Amber Spark zamierza pracować wyłącznie z dystrybutorami zewnętrznymi.

Kto jest w gronie akcjonariuszy nowej spółki?

To ci sami akcjonariusze co w Kamis S.A.

Kiedy zostanie powołany zarząd?

Zarząd spółki nie został jeszcze powołany, trwają rozmowy i spotkania z kandydatami i doradcami personalnymi. Jesteśmy przekonani, że w zarządzie spółki znajdą się profesjonaliści, osoby kompetentne, z doświadczeniem w branży i wizją rozwoju kategorii herbat.

Co firma Kamis chce osiągnąć przez ten krok

Strategicznym celem spółki Kamis jest dalszy rozwój i umacnianie marek Kamis i Galeo oraz ich przewag konkurencyjnych, a także agresywne inwestycje w priorytetową dla spółki kategorię przypraw. Amber Spark będzie w 100 proc. swoich zasobów skoncentrowana na herbatach. Rozdzielenie biznesów pozwoli nam efektywniej realizować wyznaczone dla marek i spółek strategiczne cele.

Czy Amber Spark będzie chciała pozyskać inwestora strategicznego, czy też może trafić na GPW?

W chwili obecnej spółka jest w stanie finansować swój rozwój ze środków własnych, ale w perspektywie czasu, aby zrealizować cele, będziemy musieli rozważyć jedną z takich możliwości finansowania jak inwestor finansowy lub debiut na giełdzie. Akcjonariusze zdecydują, która droga jest bardziej efektywna.

więcej informacji:

Sylwia Kalska RSS ALERT    /    Kamis RSS ALERT    /    Amber Spark RSS ALERT    /    Irving RSS ALERT    /    herbata RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • bam 2011-04-05 21:16:55
    No prosze a jeszcze tak niedawno pan Kamiński jak wprowadzał Irvinga twierdził że będzie pozycjonowany z Liptonem 1:1 a tu prossze już 5-10 % poniżej Liptona , widocznie unilever przystopował ich zapędy
  • teddy 2011-04-06 00:01:01
    Moderator: Komentarz usunięty ze względu na naruszenie zasad Forum, wpisy nie powinny obrażać osób trzecich. Redakcja prosi o zachowanie kultury dyskusji
  • ola 2011-04-06 00:07:03
    ten sam irving tylko nowa spolka - ciekawe po co ? spola utworzona 2011-03-07 moze nie jest tak rozowo jak mialo byc i szykuja ja pod sprzedaz.... droga herbata / do tego kiepska za ta w ciekawym opakowaniu
  • hister 2011-04-29 17:48:59
    nowa sp i zapewne nowy inwestore bedzie - cos nie wrózy to nic dobrego szczególnie ze Kamisowi brak kadry w sprzedazy takich produktów ,jedyny plus to siec sprzedazy maja juz rozwinnieta jako przyprawy, tak czy inaczej zycze powodzenia , a co do herbat produkt naprawde dobry.........i szkoda byłoby zeby zniknał z rynku.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.11.178
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!