W ciągu dwóch lat w Polsce padło osiem Polmosów. Wszystko przez to, że coraz mniej chętnie sięgamy po wódkę, a coraz bardziej rozsmakowujemy się w whisky, koniaku i słabszych alkoholach.

Jak informuje Gazeta Wyborcza sprzedaż wódki w 2011 r. spadła o blisko 4 proc., do ponad 231,1 mln litrów. Problemów ze sprzedażą nie ma jednak wrocławski Akwawit-Polmos. W ubiegłym roku firma liczyła sześciomilionowe zyski, a w tym spodziewa się jeszcze lepszych wyników.

Grzegorz Ślak, prezes Akwawit-Polmos, podkreśła, że jego firma produkuje smirnoffa dla jego firmy Diagego. Akwawit-Polmos produkuje też dla Maximusa, właściciela marek Finlandia i Jack Daniels, oraz współpracuje z największymi polskimi sieciami - do Biedronki dostarcza wódki Krajową i Parkową, a do Makro m.in. fjorowkę oraz własną markę, czyli Arkticę.