Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Alkohol w brytyjskich supermarketach tańszy niż woda

Tesco, Asda, Morrison i Sainsbury sprzedają piwo nawet po 5 pensów za 100 ml, podczas gdy średnia cena markowej butelkowanej wody kosztuje 8 pensów za 100 ml - informuje PAP.

Alkohol w brytyjskich supermarketach tańszy niż woda

Supermarkety przyciągają klientów w nieodpowiedzialny sposób, promując sprzedaż alkoholu i ignorując ostrzeżenia lekarzy, że praktyka ta prowadzi do zwiększonej konsumpcji.

Z początkiem tego roku naczelny lekarz krajowy Anglii i Walii Liam Donaldson poparł inicjatywę wprowadzenia ceny minimalnej na alkohol - do 50 pensów za jednostkę alkoholu (w Wielkiej Brytanii jednostka alkoholu to 10 mililitrów etanolu). Wyliczył, że pozwoliłoby to uratować życie 3,4 tys. osób rocznie i zmniejszyć liczbę pacjentów przyjmowanych na leczenie szpitalne o 100 tys. rocznie.

Producenci alkoholu i rząd Gordona Browna odrzucili tę inicjatywę. Poważnie rozważa ją autonomiczny rząd Szkocji, gdzie pijaństwo jest jedną z największych społecznych plag.

"O ile rząd nie upora się z problemem taniego alkoholu, to nie upora się ze społecznym zjawiskiem pijaństwa" - ostrzegł Don Shenker z Alcohol Concern. Według niego tani alkohol przyciąga młodzież.

Podobnego zdania jest rzeczniczka głównej organizacji brytyjskich lekarzy BMA (British Medical Association). "Mamy duży problem z nadmierną konsumpcją alkoholu, dlatego chcemy, by rząd położył tamę specjalnym ofertom na alkohol" - powiedziała.

Supermarkety zaprzeczają, jakoby zachęcały do nieodpowiedzialnego picia, ale wskazują, że alkohol jest towarem jak każdy inny. "Nasi klienci oczekują od nas bogatego asortymentu towarów, których jakość odpowiada cenie tak, by znaleźli te, które odpowiadają ich preferencjom i sile nabywczej" - cytuje tygodnik rzeczniczkę Tesco.

Resort zdrowia ma w planach zmuszenie producentów alkoholu, by umieszczali na opakowaniach apel o odpowiedzialne picie, ostrzeżenia przed piciem skierowane do kobiet w ciąży i zalecenia dotyczące spożycia maksymalnej ilości alkoholu w ciągu tygodnia - potwierdziła gazecie minister stanu ds. publicznej służby zdrowia Gillian Merron. Dotychczas taka praktyka jest dobrowolna, a producenci raczej się do niej nie stosują.

Obok promocyjnej sprzedaży alkoholu, za ważny powód rosnącego społecznego problemu pijaństwa uważana jest decyzja rządu Tony Blaira, który zgodził się, by alkohol był dostępny w sprzedaży praktycznie 24 godziny na dobę.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tesco RSS ALERT    /    Sainsbury RSS ALERT    /    Morrison RSS ALERT    /    Asda RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.107.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!