Arla Foods wprowadzi do Europy napoje RTD pod marką Starbucks
Międzynarodowa sieć kawiarni Starbucks zlecił firmie Arla Foods produkcję, marketing i dystrybucję w Europie napojów kawowych ready-to-drink (gotowych do picia, RTD) pod marką Starbucks Experience. Niewykluczone, że nowe produkty trafią także na polski rynek.

- Na tym etapie realizacji projektu nie zostały określone jeszcze żadne konkretne rynki w Europie ani daty wprowadzenia na nie nowych produktów Starbucks - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Agnieszka Kozłowska, Starbucks Brand Manager na rynki CEE.
Napoje kawowe Starbucks RTD mają być dostępne w różnej wielkości placówkach handlu detalicznego, zarówno sklepach wielkopowierzchniowych jak i małych sklepach spożywczych.
- Starbucks i Arla Foods będą wspólnie opracowywać wszystkie napoje z kategorii RTD sprzedawane w Europie. Arla Foods będzie odpowiedzialna za ich produkcję, dystrybucję i sprzedaż natomiast Starbucks zapewnia zaopatrzenie w komponent kawowy. Decyzja o tym, w których konkretnie zakładach Arla Foods będą produkowane napoje Starbucks RTD nie została jeszcze podjęta - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Agnieszka Kozłowska.
Starbucks, dzięki joint venture z PepsiCo, w 1996 r., wprowadził butelkowane napoje kawowe Starbucks Frappuccino, później espresso Starbucks DoubleShot. Dzięki współpracy z Suntory Foods w 2005 r. firma wprowadziła Starbucks Discoveriese. W Korei pełna linia napojów RTD pojawiła się w 2007 r. (współpraca z Dong Suh Foods), w 2008 r. wprowadzono Frappuccino do Chin i Meksyku.
