• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Będzie wojna między regionalnymi a dużymi browarami?

Na polskim rynku piwa jest miejsce dla dużych i małych firm - powiedział na łamach serwisu ekonomia24.pl, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich, Andrzej Olkowski.
  • Autor: ekonomia24.pl / Rzeczpospolita
  • Data: 12-08-2012, 16:53
Będzie wojna między regionalnymi a dużymi browarami?
Regionalne browary opanowały już 6-7 proc. udziałów w rynku piwa w Polsce

Jak potwierdził Andrzej Olkowski, Zarząd Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich stoi na stanowisku, że nie ma sensu wywoływać wojny między małymi a dużymi producentami, ponieważ nikt na niej bowiem nie zyska. Jego zdaniem jest miejsce zarówno dla koncernów, jak i małych firm.

Prezes Stowarzyszenia powiedział serwisowi ekonomia24.pl, że docelowo udziały browarów regionalnych w całym rynku piwa ma szansę sięgnąć 10 proc. Dziś wynosi 6-7 proc. Dodał, że nie brakuje małych i średnich browarów, których sprzedaż zwiększyła się w pierwszym półroczu o ponad 20 proc. Jednak średnia dla regionalnych wytwórni wyniosła ok. 8 proc. i jest niższa niż spodziewało się SRBP.

Andrzej Olkowski tłumaczy, że ceny piw premium, w których specjalizuje się większość regionalnych browarów bywają o 50 proc., a niekiedy nawet dwa razy wyższe od średniej ceny piw w Polsce. Tymczasem - jego zdaniem - rosnący udział dyskontów w sprzedaży piw, świadczy o tym, że konsumenci są coraz ostrożniejsi w wydawaniu pieniędzy. Prezes potwierdził także, że browary regionalne odczuwają skutki większej aktywności dużych producentów, którzy w odpowiedzi na stagnację popytu na ich produkty, zasypali rynek nowościami. - Część z nich to piwa, w których specjalizowały się do tej pory browary regionalne - powiedział serwisowi ekonomia24.pl, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • roni 2012-08-12 16:46:51

    Pan Prezes bezczynnością doprowadził małe browary do kolejnej przepaści .I dalej w tą głupotę brnie mówiąc \" nie chcemy niepokoju, niechcemy wojny\"Bzdura zjadają Wam rynek a wy udajecie ,że się nic nie dzieje .Na wolnym rynku takie nijakie postawy wzbudzają tylko agresje silniejszych . Panie Olkowski to Pana przerasta !!!!!

    Odpowiedz
  • Jakub 2012-08-12 18:06:53

    To potwierdza moją tezę, że małe browary wpadły w ostatnim okresie w samozadowolenie i rynek jest w stagnacji. Mało innowacji, spadek jakości przy wzroście cen to właśnie efekt. Wielkie koncerny postawiły powprowadzać sporo innowacji, chociażby radlery czy piwa wyższej jakości przy cenie niewiele wyższej. Tak jak przedmówca powiedział, wolny rynek prędzej czy później da o sobie znać. Ja, jako wielbiciel dobrej jakości piw, odwróciłem sie od większości popularnych browarów regionalnych bo mnie zawiodły i myślę, że takich osób bedzie więcej. Nie znaczy to, że rynek na nie sie skurczy, ale z rynku wypadną ci co nie będa mogli się dostosować, a rynek i konsumenci prędzej czy później wymuszą takie działania jak tworzenie wspólnych produktów, dbanie o stabilność jakości, innowacje produktowe.

    Odpowiedz
  • Hurt 2012-08-13 09:38:07

    Pan prezes nie wspomniał o jeszcze jednej ważnej rzeczy dotyczącej wzrostu udziału regionalnych browarów - nie nadążają z produkcją - brak piwa na półce = klient wybiera jakiś zamiennik, a ostatnio koncerny kombinują jak mogą i wprowadzają nowość za nowością.

    Odpowiedz
  • Andrzej 2012-08-13 11:53:41

    Dla mnie wszystkie bitwy i całą wojnę koncerny już przegrały. Nie mają najważniejszego - naturalnej produkcji. Smak to jedno, ale dla mnie ważniejsza jest zawartość chemiczna i z tym nie ma co dyskutować.

    Odpowiedz
  • klient 2012-08-13 11:53:43

    z tym zamiennikiem to nie tak do końca, część owszem weźmie zamiennik ale duża część nie, po prostu poszukają gdzie indziej, a sklepów nie brakuje, na tym niektóre piwa wypłynęły właśnie, że nie weźmiesz zamiennika tylko chcesz to właśnie piwo. ja np nie wezme zamiennika, tylko pójdę do sklepu obok

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!