Jak czytamy w Parkiecie, spółka nie chciała zdradzić za ile sprzedała markę, popularną przede wszystkim w strefach wolnocłowych. Prezes Belvedere Krzysztof Tryliński ocenia jednak, że biorąc pod uwagę trudną sytuację na rynku, firma jest zadowolona z wyceny.

Władze Belvedere mogą się skupić na rozwoju także dlatego, że udało się im oddłużyć spółkę. Parkiet przypomina, że pod koniec lutego tego roku akcjonariusze zaakceptowali jej plan naprawczy, a niespełna miesiąc później na jego realizację zgodził się francuski sąd. W sumie zadłużenie nim objęte sięga 580 mln euro.

Belvedere w pierwszej kolejności chce się skupić na wódce Sobieski. Firma planuje podnieść cenę tej wódki w USA, gdzie ma ona już ugruntowana pozycję, a także podjąć działania promocyjne m.in. we Francji i w Polsce. Za granicą mocniej ma zaistnieć także Krupnik, dziś najpopularniejsza wódka w Polsce - czytamy w Parkiecie.