Branża słodyczy: Nie grozi nam spadek konsumpcji
- Autor: PM, portalspozywczy.pl
- Data: 18-03-2011, 11:35

Producenci także są podobnego zdania. Jacek Orszulak, prezes zarządu, Delic-Pol SA uważa, że bardzo prawdopodobnym jest, że klient nie zrezygnuje z zakupu słodyczy, lecz będzie poszukiwał tańszej alternatywy w podobnej jakości. - Nasze doświadczenie wskazuje na taki właśnie model zachowania. Polacy są tak wiernymi konsumentami łakoci, że z pewnością całkowicie z nich nie zrezygnują - tłumaczy Jacek Orszulak.
W Polsce spożycie słodyczy jest dużo niższe w porównaniu do innych krajów europejskich. Dotyczy to wszystkich kategorii tych wyrobów, a w szczególności ciastek i wyrobów czekoladowych. - Przeciętny Polak spożywa ok. 1 kg czekolady oraz 3 kg ciastek rocznie podczas gdy Francuz czy Anglik - 7, a Niemiec czy Belg - ok. 10 kg czekolady oraz ponad 10 kg ciastek rocznie - podaje Marek Przeździak z Polbisco.
Producenci słodyczy skrażą się na wysokie ceny cukru, kakao, zbóż oraz olejów, któe mogą spowodować wzrost cen produktów finalnych.
Przeczytaj także:
komentarze (0)