Amber zamierza coraz bardziej intensywnie zabiegać o klienta i identyfikować się z regionem. Na nowych butelkach piw premium pojawiło się hasło "Browar Amber specjalność regionu" oraz pieczęć "Naturalnie z Pomorza". Przedstawiciele browaru będą rozwijać sieć dystrybucyjną, tak aby zawalczyć o pozycję lidera w regionie. Jednocześnie Amber pracuje nad poszerzeniem sprzedaży w całej Polsce. - W połowie maja jako pierwszy z browarów regionalnych w Polsce wprowadziliśmy swoje piwo Amber Naturalny do ogólnopolskiej dystrybucji sieci Żabka, liczącej ponad 2500 sklepów w kraju - mówi Marek Skrętny, dyrektor marketingu Browaru Amber.

Amber chce zawojować półki mniejszych, osiedlowych sklepów, w których kupuje się produkty pierwszej potrzeby. Wszystkie piwa z Browaru Amber (Żywe, Koźlak, Johannes, Pszeniczniak, Grand Imperial Porter, Amber Naturalny) można już kupić również na BP, największej sieci stacji benzynowych w Polsce. - Pomorskie tradycje warzenia piwa są bardzo długie, a przywiązanie do lokalnych marek mocne. Gdańsk od wieków słynął w Polsce i w Europie z produkcji piwa. W XVII wieku na Pomorzu było kilkadziesiąt browarów, które w beczkach słały piwo do wszystkich krajów europejskich. Chcemy kultywować tą tradycję i podkreślać regionalny charakter piw z naszego browaru - mówi Marek Skrętny.

Browar Amber wiosną wystartował z nową linią opakowań.

O tym jak Pomorzanie cenią lokalne marki świadczy historia piwa Johannes. - Piwo było wspólną inicjatywą Browaru Amber i Muzeum Historycznym Miasta Gdańska i zostało wyprodukowane w krótkiej serii w ubiegłym roku na czterechsetną rocznicę urodzin Jana Heweliusza, wybitnego astronoma, ale przede wszystkim browarnika. Zostało tak dobrze przyjęte przez Pomorzan, że postanowiliśmy włączyć je w portfolio naszych marek - mówi Marek Skrętny.

Browar Amber obecnie jest jednym regionalnym browarem na Pomorzu, a jednocześnie największym browarem regionalnym w Polsce z produkcją na poziomie 200 tys. hektolitrów rocznie. Jednak droga do pozyskania klientów była długa i nie pozbawiona problemów.

Pierwsze piwo w Browarze Amber zostało uwarzone w 24 listopada 1994 - Amber Green (dziś już nie jest produkowane), drugie Amber Red do dziś jest w sprzedaży. Jednak szeroki rynek podbiło dopiero pierwsze niepasteryzowane piwo w Polsce - Żywe, które trafiło na sklepowe półki w 2004 roku. Żywe ma tylko 5 tygodniowy termin ważności, ponieważ jest warzone naturalnymi metodami, bez przyspieszaczy, konserwantów, polepszaczy.

- Na początku mieliśmy problemy z dystrybucją piwa Żywego. Hurtownicy i pośrednicy się opierali z wprowadzeniem go do sprzedaży, ze względu na krótki termin ważności. Ale udało się, dziś hurtownie mają zaufanie do naszych piw. Można powiedzieć, że tym piwem przetarliśmy drogę do sprzedaży piw niepasteryzowanych - stwierdza Skrętny.