Partner portalu
partner portalu

Browar Fortuna podwaja sprzedaż i wydatki na inwestycje infrastrukturalne

Nasza sprzedaż w 2011 r. będzie o ponad połowę większa niż w roku poprzednim, przy czym wzrost generowany jest od czerwca - od kiedy widoczne są działania przedstawicieli nowego inwestora. Największą w tym zasługę ma lifting marki Fortuna, gdyż Miłosław został wprowadzony dopiero w listopadzie. W związku z tym spodziewamy się kolejnego 50-proc. wzrostu w 2012 r. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Krzysztof Panek, prezes zarządu Browaru Fortuna.

Browar Fortuna podwaja sprzedaż i wydatki na inwestycje infrastrukturalne
Krzysztof Panek, prezes zarządu Browaru Fortuna

- Nie ma co ukrywać, że jesteśmy beneficjentem trendu na małe regionalne browaru, i ta moda skłoniła także naszego inwestora do działania. Konsumenci są coraz bardziej zainteresowani piwami świeżymi, ekologicznymi, regionalnymi - niosącymi ze sobą jakąś historię, tradycję. Ufam, że docenią oni nasze trunki i będzie działo nam się coraz lepiej - komentuje Krzysztof Panek.

Jednak jak dodaje: - Z drugiej strony jestem świadomy, że moda na regionalne browary kiedyś się nasyci, a stanie się to zapewne za około 2-3 lata.

Krzysztof Panek zastrzega, że Fortuna jest małym browarem i nie chce zatracić swoje regionalności. - Nie skupiamy się na tym, aby produkować więcej. Nie aspirujemy do bycia większym. Owszem inwestujemy, ale nie w moce produkcyjne. Naszym celem jest ciągłe poprawianie, specjalizacja produkcji, rozwój portfolio oraz inwestycje w rynek, czyli rozwój dystrybucji. Skupiliśmy się między innymi na wymianie starych urządzeń na nowe lub ich restauracji. Na przykład wymieniliśmy już połowę rur przesyłowych, restaurujemy stare tanki leżakowe i zakładamy instalację gazową. W przyszłym roku będziemy kontynuować infrastrukturalne inwestycje - tłumaczy prezes.

W 2011 r. na inwestycje w Browarze Fortuna wydano 2 mln zł, a w 2012 r. przeznaczone na ten cel zostanie 3,5 - 4 mln zł.

Przypomnijmy, późną wiosną bieżącego roku spadkobiercy Browaru Fortuna w Miłosławiu sprzedali swe udziały firmie IBG DWA Sp. z o.o. z siedzibą w Kielcach, którą tworzą Polacy i Belgowie od lat działający na rynku piwa. Tymczasem prezes Krzysztof Panek związany jest z branżą od 1994 roku. Pracował m.in. w: browarze Belgia w Kielcach, Carlsbergu i browarach dolnośląskich Piast (prezes) oraz w Kompanii Piwowarskiej jako dyrektor ds. sprzedaży i dystrybucji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krzysztof Panek RSS ALERT    /    Browar Fortuna RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    browary regionalne RSS ALERT    /    małe browary RSS ALERT    /    browar RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • Delikatesy 2011-12-28 15:10:04
    nie wiem skąd ten wzrost u mnie na sklepie jak stało piwo tak stoi i zejść nie chce
  • roman 2011-12-28 20:39:12
    No Ba :)))) Palcem wszysko na wodzie pisane
  • opolczyk 2011-12-29 09:11:00
    Życze powodzenia,ale Miłosław nie udał się.Mam nadzieję,że następne warki będa lepsze,bo inaczej to \"nasycenie rynku browarami regionalnymi\" przyjdzie szybciej niż za 2-3 lata.Niestety,wiekszośc ostatnich nowości z browarów regionalnych to nieporozumienia-wszyscy rzucili sie na piwa smakowe,a coraz ciężej o znalezienie zwykłego pilsa dobrej jakości.Koźlaki,pszenice-to piwa dla koneserów.One muszą wnosić nową jakość,bo kupuja je ludzie,którzy z niejednego browaru piwo pili i nie dadza sie omamić tekstem,że jak z regionalnego browaru to musi być dobre.
  • koneser 2012-01-05 11:39:21
    Wczoraj otwałem Przeniczne Ciemne,kapsel o mały włos nie strzelił w Moje oko.Piwo spienione wylało się z butelki,śmierdzało octem.Chyba coś chłopakom nie poszło...
  • wrclove 2012-09-11 18:19:57
    Piasta we Wrocławiu to pan Panek doprowadził do upadku i zaorania.teraz pewnie też go zatrudnili własnie w tym celu .. Polisz menedżment

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.222.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!