Browary regionalne w kryzysie poradziły sobie lepiej niż cała branża
W 2009 r. browary regionalne zanotowały spadek sprzedaży o ok. 5 proc. - To duży spadek, jednak o połowę lepszy niż zanotowany przez całą branżę - mówi Andrzej Olkowski, prezes w Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

Jak wyjaśnia prezes, wpływ na takie wyniki miały zmiany, jakie dokonują się w samych browarach.
- Od dwóch, trzech lat zmieniają charakter warzonych przez siebie piw. Starają się umiejscowić w niszach rynkowych, produkując piwa smakowe, specjalne - zauważa prezes Olkowski.
Wyniki browarów regionalnych mogą być optymistycznym znakiem dla całej branży.
- Browary regionalne dużo szybciej notują spadki, dużo szybciej zauważają wzrosty sprzedaży. Może nasz łagodniejszy na tle branży spadek sprzedaży sugeruje, że to minimum osiągneliśmy - mówi Andrzej Olkowski. - Daje więc nadzieje na odwrócenie trendu, w kierunku stabilizacji - dodaje.
Browary liczą więc na ciepłe, słoneczne lato.
