Cadbury zastrzegło w sądzie kolor fioletowy jako element logo. Będzie wojna z Nestle?
Po wieloletniej batalii Cadbury zastrzegło w sądzie odcień fioletu. Wyrok został przyjęty z dużym zaskoczeniem, zwłaszcza przez rynkowych rywali takich jak Nestle, które zresztą już zapowiedziało złożenie apelacji od kontrowersyjnej decyzji - pisze "Rzeczpospolita".

Zdaniem wielu prawników także zastrzeżenie fioletu na opakowaniach słodyczy nie obroni się w drugiej instancji, jednak na pewno kolejne firmy spróbują zastrzec barwy ze swoich logotypów.
Cadbury od kilku lat próbowało zastrzec w sądzie specyficzny odcień fioletu (o numerze 2865c), używany do opakowań słodyczy tej firmy od ponad 100 lat. Tym razem, choć wcześniej podobne sprawy były kilka razy oddalane, sąd uznał, że faktycznie jest to element wyróżniający ofertę firmy wśród konkurentów i ma ona prawo zastrzec jego używanie. Wyłączność dotyczy jedynie czekoladowych batoników oraz napojów.
