Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Callebaut prognozuje stagnację popytu na czekoladę w 2010 roku

Firma Barry Callebaut, największy na świecie producent czekolady, zakłada, że dzięki umowom outsourcingowym w 2010 roku upora się ze stagnacją na rynku czekolady. Firma prognozuje również, że w 2011 roku branża znowu zacznie się rozwijać - pisze onet.pl za agencją Reuters.

Jednakże prognozy Callebaut, w myśl których popyt na globalnym rynku czekolady pozostanie w 2010 roku na niezmienionym poziomie, dobrze ilustrują ciężkie warunki, jakie panują w zwykle odpornym na recesje sektorze czekolady.
Juergen Steinemann, CEO Callebaut, powiedział w środę, że rynek czekolady powinien powrócić na ścieżkę wzrostową w 2011 roku. Steinemann zakłada również, że w 2012 roku stopa wzrostu na tym rynku wynieść powinna około 3 procent.



Callebaout wytwarza produkty kakaowe i czekoladowe, polewy oraz kakao. Odbiorcą tych produktów jest branża spożywcza. W pierwszym kwartale firmowego roku budżetowego 2009-2010 wolumen sprzedaży Callebaut zwiększył się o 7 procent do wysokości 363 000 ton. Prognozy zakładały wzrost na poziomie 7,4 procent.
„To bardzo solidny wynik. Barry Callebaut to przedsiębiorstwo o bardzo dużym wolumenie sprzedaży. Dane te w zasadzie pokrywają się z oczekiwaniami," ocenia Jon Cox, analityk Kepler Capital Markets.



Gwałtownie rosnące ceny kakao i cukru doprowadziłyby również do wzrostów cen u koncernów spożywczych, co dodatkowo osłabiłoby chęć i możliwość wydawania przez klientów pieniędzy na te produkty, dodaje Steinemann.
Kontrakty terminowe na dostawę kakao znalazły się w zeszłym miesiącu na najwyższym od trzydziestu lat poziomie. Jednakże od tego szczytowego momentu kontrakty te zaczęły zniżkować, głównie dzięki lepszym prognozom dotyczącym produkcji kakao na Wybrzeżu Kości Słoniowej, który to kraj jest największym na świecie producentem kakao.
„Nie spodziewamy się zmiany trendu i nie dostrzegamy sygnałów zwiastujących zasadniczy spadek cen kakao. Także wzrostowy trend w zakresie cen cukru powinien się utrzymywać. Mamy do czynienia z olbrzymią presją cenową," wyjaśnia Steinemann.


Wskaźnik ceny do prognozowanych na 2010 roku zysków wynosi obecnie dla akcji Barry Callebaut 14, czyli mniej niż w przypadku szwajcarskich rywali koncernu: Lindt & Spruengli oraz Nestle. Firma potwierdziła swoje cele finansowe w perspektywie trzyletniej.
Barry Callebaut zakłada średnioroczną stopę wzrostu wolumenu w wysokości 6 do 8 procent oraz co najmniej taką samą stopę wzrostu zysków operacyjnych do sierpnia 2012 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

czekolada RSS ALERT    /    kakao RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • auta retro 2010-05-12 23:13:39
    Witam Proponujemy wynajęcie alfy Romeo 2 lub 5 osobowej zwanej nestorem z 1934 roku. Jest to naprawdę niepowtarzalne auto, które robi bardzo duże wrażenie na gościach weselnych. Auto również niezapominanie wygląda na zdjęciach plenerowych zrobionych w dniu uroczystości. Ślub, wesele, bankiet, studniówka, rocznica, komunia, chrzciny czy zaręczyny to naprawdę wyjątkowa okazja żeby zaskoczyć inne osoby czymś niepowtarzalnym, takim czymś jest właśnie zabytkowe auto. Zapraszamy Tel. 604 348 928 lub 664 307 552 www.autaslub.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.223.227
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!