Carlsberg Polska na inwestycje w produkcję i rynek wyda w tym roku 57 mln zł
Rynek piwowarski przeżywa chwile słabości i według danych Carlsberg Polska w 2009 r. skurczył się o 5-8 proc. Podobny spadek sprzedaży zanotowała w ubiegłym roku także ta spółka. Carlsberg utrzymał jednak wartościowe udziały w rynku na dotychczasowym poziomie - nieco ponad 13 proc. a także trzecie miejsce w branży po Grupie Żywiec (32,9 proc.) i Kompanii Piwowarskiej (40,9 proc.) - czytamy w Pulsie Biznesu.

Władze Carlsberg Polska zapewniają, że firma jest rentowna i dobrze przygotowana do konkurowania w 2010 r.
Jak czytamy w Pulsie Biznesu w 2009 r. spółka zredukowała zapasy o 45 proc., zredukowała należności przeterminowane i zmniejszyła o 10 proc. zatrudnienie. W tym roku, mimo, że perspektywy dla piwnej branży są mało optymistyczne, Carlsberg Polska planuje znaczące inwestycje w moce produkcyjne i w rynek.
Wartość inwestycje ma sięgnąć nawet 57 mln zł. Pieniądze pójdą na zwiększenie dostępności produktów Carlsberg Polska, sprzęt chłodniczy, a także przygotowywanie kampanii promocyjnych w punktach sprzedaży.
