Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Carlsberg uczy Rosjan picia piwa

Dobre wyniki piwowarów. Duński browar Carlsberg miał w ubiegłym roku 1,72 miliarda dolarów zysku operacyjnego - a to rezultat lepszy od oczekiwań rynku i o 18 procent wyższy niż rok wcześniej. Koncern Heineken zarobił ponad 2 miliardy dolarów - czyli tyle, ile spodziewał się rynek.

Carlsberg uczy Rosjan picia piwa

Carlsbergowi udało się poprawić wyniki dzięki zamknięciu kilku zakładów, cięciu kosztów i poprawie sprzedaży w Rosji. Ten ostatni czynnik miał związek z tym, że rosyjscy odbiorcy wykupowali pod koniec roku piwo przed podwyżką akcyzy, wchodzącej w życie 1 stycznia.

Szefowie Carlsberga liczą jednak, że nauczą Rosjan picia piwa zamiast tradycyjnych tam trunków. - Proporcje konsumpcji wysoprocentowych alkoholi wobec piwa są w Europie Wschodniej znacząco wyższe, niż w innych częściach świata. Spodziewamy się, że udział piwa w tej konsumpcji będzie się zwiększał. Oceniamy, że spożycie alkoholu generalnie będzie spadać, ale kategoria piwa będzie zyskiwać na tym trendzie. Dlatego jesteśmy przeświadczeni, że na rynku rosyjskim sprzedaż będzie rosła w tempie 3-5 procent rocznie - powiedział prezes Carlsberga Jorgen Buhl Rasmussen.

W minionym roku sprzedaż Carlsberga na całym świecie w ujęciu ilościowym wzrosła o 6 procent, jednak przychody spadły o 1 procent ze względu na wahania kursowe.

Mniej optymistycznie na najbliższą przyszłość spogląda konkurent z branży: holenderski Heineken spodziewa się wręcz trudnego roku. Browar podał zgodne z oczekiwaniami rynku wyniki za ubiegły rok, ale dodał, że w wielu regionach świata spożycie piwa będzie w tym roku spadać - co oznacza, że Heineken nie liczy na wzrosty cen.

Ten trzeci co do wielkości browar na świecie miał w minionym roku 2,095 miliarda zysku operacyjnego. Sprzedaż jego piwa w ujęciu ilościowym spadła o 1,5 procent, ale przychody - dzięki wzrostom cen - zwiększyły się o 3 procent.

W bieżącym roku producent takich marek jak Heineken i Amstel nie liczy już jednak na dalsze wzrosty cen. Browar zamierza za to kontynuować program cięcia kosztów. Spółka cieszy się ze spadku cen jęczmienia, ale obawia się, że wzrost cen energii oraz kosztów reklamy zniweluje spadki cen zboża.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.75.30
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!