Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Carrefour Express - sprawdzony pomysł, aby przetrwać kryzys

  • Autor: Artykuł opublikowany na zlecenie firmy Carrefour Polska
  • Data: 13-02-2013, 13:15
Pod koniec stycznia 2013 w Polsce bez pracy pozostawało ponad 2 miliony 150 tysięcy osób (według danych GUS). W najbliższym czasie sytuacja raczej nie ulegnie poprawie. Szansą na przetrwanie kryzysu na rynku pracy jest rozpoczęcie własnej działalności. Można np. otworzyć sklep franczyzowy, jak uczynił to Mariusz Konopka z Zambrowa. Dzięki współpracy z silnym partnerem, jakim jest Carrefour, zyskał cenne wsparcie, które pozwoliło mu wyróżnić się na tle innych sklepów. Bezrobocie w powiecie zambrowskim kształtuje się na poziomie 16,8%, jednak pan Mariusz, dzięki partnerskiej franczyzie z Carrefour, nie musi się go obawiać.
Carrefour Express - sprawdzony pomysł, aby przetrwać kryzys
Franczyzobiorca sieci Carrefour Mariusz Konopka z Zambrowa
Strzał w dziesiątkę - jak znaleźć pomysł?

Państwo Konopka byli właścicielami sieci mini drogerii w Zambrowie i okolicach. Postanowili jednak zmienić branżę na bardziej pewną i dochodową. Zainwestowali w sklep spożywczy Carrefour Express przy ulicy Hożej w Warszawie. I to był strzał w dziesiątkę. W ciągu roku otworzyli już dwa kolejne sklepy. I wciąż myślą o kolejnych.

Początkowo jednak mieli duże obawy. - Prowadzenie drogerii to zupełnie inna bajka. W sklepie spożywczym jest szybsza rotacja towarów, inny klient, wszystko dzieje się szybciej - mówi pan Mariusz. - Na szczęście trafiłem na doświadczonych ludzi z firmy Carrefour, którzy mi pomogli. Sam pewnie nigdy bym nie zaryzykował - dodaje.

Pan Mariusz Konopka z Zambrowa pracę w handlu rozpoczął od razu po szkole średniej. Na początku lat 90. z żoną otworzyli niewielki sklep w rodzinnej miejscowości i postanowili go rozwinąć. - To był sklep wielobranżowy, sprzedawaliśmy w nim niemal wszystko. Pamiętam, jak na jego otwarcie wzięliśmy w banku pożyczkę na zawrotną wówczas kwotę 36 mln złotych, która w dodatku oprocentowana była na ponad 80 proc. w skali roku - wspomina pan Mariusz.

Ręka w rękę z pracownikami Carrefour

Powszechnie wiadomo, że połowa sukcesu w prowadzeniu sklepu spożywczego to dobra lokalizacja. Jeśli nie mamy własnego lokalu, można skorzystać z pomocy biur nieruchomości, które mają aktualną wiedzę o nowych przetargach. Warto też poprosić o pomoc deweloperów pracujących dla Carrefour, którzy na bieżąco szukają ciekawych lokalizacji pod nowe sklepy i pomagają negocjować warunki umowy. - W moim przypadku sklep na ul. Hożej w Warszawie zaproponował mi właśnie deweloper z Carrefour - mówi pan Mariusz. - Ale sam również stale rozglądam się za odpowiednimi lokalizacjami. Chcemy się rozwijać, myślimy już o kolejnych sklepach franczyzowych - dodaje.

Eksperci Carrefour przed podjęciem współpracy szczegółowo analizują otoczenie sklepu. Dokładnie sprawdzają, czy jeśli przedsiębiorca otworzy biznes w danym miejscu, będzie on rentowny. Wbrew pozorom, nawet gdy tuż za rogiem jest sklep dyskontowy, i tak franczyzowy Carrefour Express może przynosić duże zyski. Silna, budząca zaufanie marka przyciąga grono wiernych klientów, dla których liczy się jakość i przystępna cena produktów.

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!