Carrefour Express - sprawdzony pomysł, aby przetrwać kryzys
- Autor: Artykuł opublikowany na zlecenie firmy Carrefour Polska
- Data: 13-02-2013, 13:15

Państwo Konopka byli właścicielami sieci mini drogerii w Zambrowie i okolicach. Postanowili jednak zmienić branżę na bardziej pewną i dochodową. Zainwestowali w sklep spożywczy Carrefour Express przy ulicy Hożej w Warszawie. I to był strzał w dziesiątkę. W ciągu roku otworzyli już dwa kolejne sklepy. I wciąż myślą o kolejnych.
Początkowo jednak mieli duże obawy. - Prowadzenie drogerii to zupełnie inna bajka. W sklepie spożywczym jest szybsza rotacja towarów, inny klient, wszystko dzieje się szybciej - mówi pan Mariusz. - Na szczęście trafiłem na doświadczonych ludzi z firmy Carrefour, którzy mi pomogli. Sam pewnie nigdy bym nie zaryzykował - dodaje.
Pan Mariusz Konopka z Zambrowa pracę w handlu rozpoczął od razu po szkole średniej. Na początku lat 90. z żoną otworzyli niewielki sklep w rodzinnej miejscowości i postanowili go rozwinąć. - To był sklep wielobranżowy, sprzedawaliśmy w nim niemal wszystko. Pamiętam, jak na jego otwarcie wzięliśmy w banku pożyczkę na zawrotną wówczas kwotę 36 mln złotych, która w dodatku oprocentowana była na ponad 80 proc. w skali roku - wspomina pan Mariusz.
Ręka w rękę z pracownikami Carrefour
Powszechnie wiadomo, że połowa sukcesu w prowadzeniu sklepu spożywczego to dobra lokalizacja. Jeśli nie mamy własnego lokalu, można skorzystać z pomocy biur nieruchomości, które mają aktualną wiedzę o nowych przetargach. Warto też poprosić o pomoc deweloperów pracujących dla Carrefour, którzy na bieżąco szukają ciekawych lokalizacji pod nowe sklepy i pomagają negocjować warunki umowy. - W moim przypadku sklep na ul. Hożej w Warszawie zaproponował mi właśnie deweloper z Carrefour - mówi pan Mariusz. - Ale sam również stale rozglądam się za odpowiednimi lokalizacjami. Chcemy się rozwijać, myślimy już o kolejnych sklepach franczyzowych - dodaje.
Eksperci Carrefour przed podjęciem współpracy szczegółowo analizują otoczenie sklepu. Dokładnie sprawdzają, czy jeśli przedsiębiorca otworzy biznes w danym miejscu, będzie on rentowny. Wbrew pozorom, nawet gdy tuż za rogiem jest sklep dyskontowy, i tak franczyzowy Carrefour Express może przynosić duże zyski. Silna, budząca zaufanie marka przyciąga grono wiernych klientów, dla których liczy się jakość i przystępna cena produktów.
Powiązane tematy:
-
Makro Polska otwiera kolejny sklep ambasadorski Odido w nowym formacie
-
Hipermarkety opuszczą Polskę? "Ten koncept się wypalił" [WYWIAD]
-
Długi weekend: Jak są czynne Carrefour, Kaufland, Intermarche, Żabka i Polomarket?
-
W Carrefourze można oddać do recyklingu kapsułki po kawie
-
Napój Krzyś w szklanej butelce na półkach Carrefoura
-
Carrefour szuka małych, lokalnych dostawców i wspiera start-upy [WIDEO]
-
Start-upy nagrodzone przez Carrefour zorganizowały "kolację przyszłości"
-
InPost Fresh dostarczy zakupy dla klientów Carrefoura
-
Mid Europa Partners: Najpierw zainwestowali w Żabkę, teraz kupili Carrefoura. Kim są?
-
Carrefour: koncepty poniosły klęski na polskim rynku. Nowy właściciel sprzeda sieć [TYLKO U NAS]
- Transport zboża z Ukrainy. Trudne "wąskie gardła"
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna