• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

CEDC: Rynek wódek w Polsce spadł w I kw. o 6,5 proc., nasza sprzedaż wzrosła o 8 proc.

Grupa CEDC miała w pierwszym kwartale tego roku 17,4 mln USD straty netto w porównaniu z 0,5 mln USD zysku osiągniętego rok wcześniej. Przychody netto ze sprzedaży, po podatku akcyzowym, wzrosły rok do roku do 156,7 mln USD, z 149,8 mln USD.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2011, 12:49
CEDC: Rynek wódek w Polsce spadł w I kw. o 6,5 proc., nasza sprzedaż wzrosła o 8 proc.
William Carey, prezes CEDC

- W Polsce, CEDC odnotowała wzrost sprzedaży wódki o 8 proc. w ujęciu ilościowym, co zdecydowanie kontrastuje z całością polskiego rynku wódki, który spadł o 6,5 proc. w pierwszym kwartale 2011 roku - czytamy w komunikacie spółki.

W opinii CEDC, do wzrostu sprzedaży przyczynił się nowy produkt, Żubrówka Biała, który po 5 miesiącach obecności na rynku uzyskał w nim 5-procentowy udział.

CEDC informuje także, że planuje istotne działania w zakresie rozwoju nowych produktów oraz relaunchu istniejących marek, które rozpoczną się już w maju i będą kontynuowane do końca roku.

CEDC ogłosiła również, że zysk netto zgodnie ze standardami U.S. GAAP za pierwszy kwartał 2011 roku wniósł 1,1 mln USD, w porównaniu ze stratą netto wynoszącą 23,4 mln USD w tym samym okresie w roku 2010.

- Wyniki pierwszego kwartału na wszystkich trzech rynkach: w Polsce, Rosji i na Węgrzech były zgodne z naszymi oczekiwaniami, zarówno pod względem przychodów, jak i zysku. Spodziewamy się znaczącej poprawy z kwartału na kwartał w całym 2011 roku - mówi William Carey, prezes CEDC.

- Stawiamy czoło bieżącym wyzwaniom i robimy postępy w rozwiązywaniu najważniejszych kwestii dotyczących rynków, na których działamy oraz wzmacniamy kadrę menedżerską, w celu osiągnięcia zyskownego udziału w rynku w średnim horyzoncie czasowym - dodaje.

Prezes podkreśla, że grupie udało się odnowić wszystkie zezwolenia wymagane do chwili obecnej przy działalności produkcyjnej i dystrybucyjnej w Rosji, w tym zezwolenia dotyczące głównego zakładu produkcyjnego Topaz.

Na czerwiec i lipiec spółka zaplanowała wiele działań związanych z dwoma nowymi produktami, które wprowadzone zostaną w Rosji, jak również z odświeżeniem najważniejszej marki CEDC - Green Mark i wprowadzeniem nowej komunikacji marketingowej dla tej wódki.

Spółka podtrzymała prognozę przychodów ze sprzedaży netto w 2011 roku na poziomie 880 - 1.080 milionów USD oraz roczną prognozę rozwodnionego porównywalnego zysku netto na jedną akcję na poziomie 1,05 USD - 1,25 USD.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!