• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

CEDC zwiększyła przychody. Spółka zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży w Polsce

W II kwartale br. CEDC odnotowała przychody w wysokości 212 mln USD w porównaniu do 175,6 mln USD w analogicznym okresie ub.r. Polski rynek spółki wygenerował dwucyfrowy wzrosty sprzedaży w ujęciu ilościowym, zarówno wódek na rynku krajowym jak i importu oraz eksportu.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-08-2011, 12:54
CEDC zwiększyła przychody. Spółka zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży w Polsce
William Carey, prezes CEDC

- Jesteśmy zadowoleni z postępującego rozwoju swojej działalności w Polsce, dostarczającej dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w ujęciu ilościowym, zarówno wódek na rynku krajowym jak i importu oraz eksportu. Żubrówka Biała w dalszym ciągu zwiększa swój udział w rynku, sięgający 6,4 proc. w czerwcu 2011 r. Oczekujemy poprawy wzrostu wartości sprzedaży w porównaniu ze wzrostem ilościowym w II półroczu 2011 r. Uważamy, że po zakończeniu znormalizowanego IV kwartału 2011 r., będziemy mogli zaobserwować istotną poprawę wyników zarówno pod względem przychodów ze sprzedaży jak i wyniku netto - powiedział William Carey, prezes CEDC.

CEDC ogłosiła wyniki za II kwartał 2011 r. Po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, zysk operacyjny za II kwartał 2011 r. wyniósł 20,7 mln USD w porównaniu z 44,7 mln USD za 2010 r. Po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, CEDC ogłosiła stratę netto, z wyłączeniem działalności zaniechanych, wynoszącą 6,7 mln USD, czyli 0,09 USD rozwodnionej straty netto na jedną akcję zwykłą, za II kwartał 2011 r., w porównaniu z zyskiem netto wynoszącym 17,6 mln USD, czyli 0,25 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję zwykłą, w tym samym okresie w 2010 r.

Jak podała spółka w komunikacie, działalność CEDC w Rosji nadal stoi przed wyzwaniami, przede wszystkim z powodu procesu odnawiania zezwoleń, który wpływa na producentów i hurtowników rynku spirytusowego. Spółce udało się z powodzeniem odnowić wszystkie swoje zezwolenia, obejmujące działalność produkcyjną i sprzedaż hurtową, jednak CEDC widzi nadal problemy swoich klientów hurtowych, którzy borykają się z procesem odnawiania zezwoleń, co wpływa na dostawy produktów CEDC na rynek. Spółka pozyskała wielu nowych hurtowników, aby zmniejszyć wpływ tego utrudnienia rynkowego i spodziewa się, że do końca sierpnia 2011 r. problem ten będzie rozwiązany.

CEDC zaplanowała na II półrocze 2011 r. w Rosji wiele działań, w tym re-launch swojej największej marki - Green Mark, zmianę opakowania wódki Zhuravli oraz zamknięcie jednego ze swoich zakładów produkcyjnych, a także otwarcie hurtowni na Syberii. Projekty te zaplanowane są na III kwartał 2011 r.

- Po przejściu przez słabe II półrocze 2010 r., a następnie przez podwyżki cen w III kwartale 2011 r. i po przewidywanym zakończeniu problemów z odnowieniami zezwoleń przez swoich klientów w III kwartale 2011 r., CEDC oczekuje silnego wzrostu w ujęciu porównawczym zarówno przychodów ze sprzedaży jak i wyniku netto w II półroczu 2011 r. - napisano w komunikacie.

Jak dodano, wzwiązku z różnymi czynnikami, o których mowa powyżej, spółka aktualizuje prognozę przychodów ze sprzedaży netto za rok 2011 z poziomu 880 - 1.080 milionów USD do poziomu 900 - 1.050 milionów USD, oraz prognozę w pełni rozwodnionego porównywalnego zysku netto na jedną akcję z poziomu 1,05 USD - 1,25 USD do poziomu 0,80 USD - 1,00 USD.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!