Co sekundę znika z półek sklepowych w Polsce jedna butelka wódki
- Autor: Gazeta Prawna
- Data: 24-09-2008, 10:38

W 2007 roku Polacy wydali na wódkę ponad 8 mld zł. To o 17 proc. więcej niż w 2006 roku. Ten rok ma być równie dobry dla producentów, którzy wytwarzają w naszym kraju łącznie ponad 1,3 tys. marek wódki. Co sekundę sprzedawana jest jedna butelka.
- Spodziewamy się podobnego tempa wzrostu. Ale już w kolejnym roku będzie ono mniejsze - informuje Maciej Meyer z Grupy Sobieski.
Jak wyjaśnia, rynek pod względem ilości sprzedaży będzie się stabilizował. To będzie głównym powodem osłabienia dynamiki jego rozwoju. Najbliższe lata są więc ostatnimi, w których producentom łatwo będzie zawalczyć o ugruntowanie swojej pozycji na rynku.
Producenci chcą wykorzystać rosnący popyt na luksusowe alkohole. Z raportu PMR wynika, że sprzedaż najbardziej popularnej marki w tej kategorii sięgnęła w 2007 roku 480 mln zł. W kolejnych latach wódki luksusowe mają zyskiwać na znaczeniu.
Największym producentem w Polsce jest Central European Distribution Corporation z prawie 28-proc. udziałem w rynku. 24 proc. należy do Grupy Sobieski. Trzecie miejsce należy do Polmosu Lublin - 17 proc. rynku. Do dziewięciu głównych producentów należy 86 proc. rynku.
Powiązane tematy:
-
Rustam Tariko. Kim jest rosyjski król wódki i były właściciel CEDC?
-
Bojkot rosyjskiej wódki. A może zakup alkoholi z ukraińskim rodowodem?
-
Czy bojkot rosyjskich produktów to dobry pomysł? "To jeden z elementów sankcji"
-
Żubrówka i Soplica znów są polskie! Maspex sfinalizował przejęcie CEDC
-
Producent Sobieskiego zapowiada restrukturyzację i zwolnienia
-
Gwiazdy Hollywood w reklamach polskich marek
-
Jak Maspex sfinansuje przejęcie CEDC? (wideo)
-
Sypek o CEDC i Maspex: rynek będzie bardziej przewidywalny
-
Maspex: 20 przejęć w ciągu 26 lat!
-
Maspex liderem dostaw do sklepów spożywczych dzięki CEDC?
- Co będzie gdy mleczarniom zabraknie energii?
- Kombinat Konopny: Robimy produkty zupełnie neutralne światopoglądowo
komentarze (0)