Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Co sekundę znika z półek sklepowych w Polsce jedna butelka wódki

  • Autor: Gazeta Prawna
  • Data: 24-09-2008, 10:38
Producenci wódek chcą wykorzystać ostatnie lata dobrej koniunktury i powalczyć o większe udziały w rynku. W tym roku Polacy wydadzą na wódkę ponad 9 mld zł - informuje Gazeta Prawna.
Co sekundę znika z półek sklepowych w Polsce jedna butelka wódki

W 2007 roku Polacy wydali na wódkę ponad 8 mld zł. To o 17 proc. więcej niż w 2006 roku. Ten rok ma być równie dobry dla producentów, którzy wytwarzają w naszym kraju łącznie ponad 1,3 tys. marek wódki. Co sekundę sprzedawana jest jedna butelka.

- Spodziewamy się podobnego tempa wzrostu. Ale już w kolejnym roku będzie ono mniejsze - informuje Maciej Meyer z Grupy Sobieski.

Jak wyjaśnia, rynek pod względem ilości sprzedaży będzie się stabilizował. To będzie głównym powodem osłabienia dynamiki jego rozwoju. Najbliższe lata są więc ostatnimi, w których producentom łatwo będzie zawalczyć o ugruntowanie swojej pozycji na rynku.

Producenci chcą wykorzystać rosnący popyt na luksusowe alkohole. Z raportu PMR wynika, że sprzedaż najbardziej popularnej marki w tej kategorii sięgnęła w 2007 roku 480 mln zł. W kolejnych latach wódki luksusowe mają zyskiwać na znaczeniu.

Największym producentem w Polsce jest Central European Distribution Corporation z prawie 28-proc. udziałem w rynku. 24 proc. należy do Grupy Sobieski. Trzecie miejsce należy do Polmosu Lublin - 17 proc. rynku. Do dziewięciu głównych producentów należy 86 proc. rynku.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!