• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Coca-Cola inwestuje w brytyjską markę zdrowych napojów

Spółka Coke obejmie mniejszościowe udziały w londyńskiej firmie Innocent, która dzięki marketingowi ukierunkowanemu na zdrowy charakter stosowanych składników i zaangażowanie społeczne w krótkim czasie stała się jedną z najbardziej znanych marek w Wielkiej Brytanii - czytamy w Dzienniku.
  • Autor: Dziennik
  • Data: 15-04-2009, 15:36
Coca-Cola inwestuje w brytyjską markę zdrowych napojów

Inwestycja rzędu 30 mln funtów, czyli około 44 mln USD może, jak na Coke, nie wydawać się znacząca, ale pokazuje, że koncern wciąż jest zainteresowany rozszerzaniem swojej działalności poza segment napojów gazowanych i dąży do obejmowania choćby niewielkich udziałów w innowacyjnych przedsięwzięciach - zauważa Dziennik. Szczegóły transakcji nie zostały ujawnione, jednak wiadomo, że Coke przejęła pomiędzy 10 a 20 proc. udziałów, co oznacza, że Innocent została wyceniona na 150 - 300 mln funtów - uwaa jeden z dyrektorów zarządzających brytyjskiej spółki Richard Reed. Założona 10 lat temu firma Innocent kontroluje obecnie 82 procent brytyjskiego rynku soków przecierowych, podaje jej rzeczniczka.

Środki pozyskane od Coca-Coli mają zostać przeznaczone na rozwój działalności spółki w Europie kontynentalnej, gdzie jej produkty dostępne są jedynie w nielicznych supermarketach.

Umowa została skonstruowana w taki sposób, aby pozwolić spółce utrzymać jej specyficzny profil i zminimalizować ryzyko, że zostanie ona zdominowana przez kulturę wielkiej korporacji, wciąż koncentrującej się na rynku napojów gazowanych - informuje Dziennik. Coca-Cola nie będzie sprawować kontroli menedżerskiej nad spółką Innocent, jednak Brytyjczycy będą się dzielić z gigantem z Atlanty swoją wiedzą i doświadczeniem - twierdzi Reed.

Pieniądze pozyskane od Coca-Coli zostaną przeznaczone na rozszerzenie działalności w Europie, gdzie jedynie 25 procent supermarketów sprzedaje soki przecierowe, twierdzi Reed. - Mają być one wydane na dystrybucję, opłaty magazynowe, personel sprzedaży oraz reklamę.

Rzecznik Coca-Cola Europe Joel Morris powiedział, że Coke „od dłuższego czasu z podziwem obserwuje" działania związane z marką Innocent, jej produktami i podejściem do prowadzenia biznesu. Chociaż Innocent nie rezygnuje z kampanii reklamowych w telewizji i gazetach, to bazuje na bardziej niekonwencjonalnych formach promocji. Jedna z współpracujących z nią agencji reklamowych, Albion, stworzyła grę planszową dla szkół promującą korzyści dla zdrowia płynące z jedzenia owoców i warzyw. Około 200 tysięcy osób wzięło udział w koncercie muzycznym Innocent zorganizowanym w Londynie w 2006 roku pod nazwą Fruitstock. W kolejnych latach imprezę tę zastępowano organizowanymi w mniejszych miejscowościach festynami.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • lolo 2009-04-15 21:38:38

    Coca-coli już nic nie poprawi wizerunku, to sama chemia

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!