• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Coca-Cola rusza z nową globalną kampanią reklamową

Coca-Cola przygotowuje globalną kampanię reklamową. Koncern ma nadzieję trafić do konsumentów tęskniących za komfortem i optymizmem w czasie, gdy słabnąca gospodarka wysusza sprzedaż napojów - podaje Dziennik.
  • Autor: Dziennik
  • Data: 19-01-2009, 08:26

Nowa kampania - która według ludzi znających sprawę ma się odbywać pod hasłem "Otwórz się na szczęście" ("Open Happiness") - jest pierwszą od trzech lat. Najnowszy slogan ma zastąpić dotychczasowe "Coke Side of Life".

Kampania jest owocem sześciomiesięcznej inicjatywy nazwanej "Project Next" nadzorowanej przez nowego prezesa Coca-Coli Muhtara Kenta i Joego Tripodiego, globalnego szefa marketingu. Obaj panowie chcą odcisnąć swoje piętno na liczącej 123 lata marce.

Coke, które znane jest z wielu bardzo słynnych sloganów w branży reklamowej, bardzo liczy, że przy pomocy tej kampanii ożywi sprzedaż swojego flagowego produktu.

Choć sprzedaż Coca-Coli w wielu częściach świata rośnie, podczas pierwszych dziewięciu miesięcy 2008 r. spadła ona w amerykańskich supermarketach, sklepach spożywczych, aptekach o 3,5 proc., wynika z danych Beverage Digest. Oznacza to konsytuację trendu spadkowego. To efekt działań konkurencji i ich ofert nowych napojów takich jak butelkowane herbaty czy witaminizowane wody. Sprzedaż Coke Classic w USA spadła między rokiem 1998 a 2007 o 16 proc.

Nowy przekaz reklamowy Coke spotka się zapewne z ostrą konkurencją. Nowe reklamy dla swojego flagowego produktu szykuje odwieczny rywal - PepsiCo. Wcześniej marka ta przeszła gruntowną modernizację; wynajęto nową firmę reklamową, zaprojektowano nowe opakowania i przygotowano serię nowych reklam.

Kampania "Open Happiness" związana jest z ostatnimi wysiłkami podejmowanymi przez Kenta, by poprawić skuteczność marketingową firmy. Coke chce realizować kampanię na skalę globalną. Podczas gdy slogan "Coke Side of Life" miał charakter uniwersalny, nowa kampania będzie wymagała wielu reinterpretacji w różnych częściach świata.

Nie wiadomo, ile Coke wyda na nową marketingową ofensywę. W 2007 r. na reklamy w USA przeznaczyła 406 mln dol., twierdzi TNS Media Intelligence. Kent wyplątuje się z siatki agencji reklamowych pracujących dla Coke na różnych światowych rynkach. Jest to część programu cięcia kosztów, który do końca 2011 r. ma przynieść oszczędności na poziomie 500 mln USD.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!