Coca-Cola: Social media nie przekładają się na sprzedaż
- Autor: marketing-news.pl
- Data: 25-03-2013, 09:24
Zdaniem Erica Schmidta, managera Coca-Coli odpowiedzialnego za strategię marketingową, tzw. szum (ang. buzz) robiony przez markę w mediach społecznościowych wpłynął na sprzedaż w zaledwie 0,001 proc., a więc w stopniu kompletnie nieistotnym statystycznie.
Zastrzegł on przy tym, że badanie dotyczyło jednego segmentu dóbr szybkozbywalnych, trudno więc przenosić jego wyniki na inne segmenty. Nie uwzględniono też niektórych aspektów mediów społecznościowych, takich jak dzielenie się treściami czy oglądalność filmów wideo.
Wyniki zaskakują, bo Coca-Cola, którą na Facebooku polubiło 61 milionów fanów, jest jedną z najsilniejszych marek w mediach społecznościowych.
Powiązane tematy:
-
Jak zamienić w pieniądze zasięgi w social mediach?
-
Coca-Cola i Jack Daniel's opracowali wspólnego drinka. Trafi na rynek jeszcze w tym roku
-
Rosyjskie linie lotnicze tną koszty. Nie będzie szampana ani Coca-Coli
-
Ukraina: Coca-Cola wznawia produkcję, Pepsi importuje napoje z Polski
-
Coca-Cola z nowatorską nakrętką. Ma być bardziej eko
-
Chiński rząd i kradzież technologii Coca-Coli. Kobieta skazana na 14 lat więzienia
-
Rosjanie podrabiają produkty Coca-Coli. CoolCola, Fancy i Street mają być lepsze niż oryginał
-
Rosjanie ruszyli z produkcją podrabianej coli. Komi Cola podbije rynek?
-
Czy influencerzy i Janusz Palikot mogą reklamować alkohol w mediach społecznościowych?
-
Pizza Live Show w Lidlu 10 maja. Sieć zaprasza na wspólne pieczenie pizzy we włoskim stylu
komentarze (1)
Mój komentarz: websoul.pl/blog/coca-cola-nie-lubi-social-media-komentarz
Odpowiedz