Coraz ostrzejsza konkurencja na rynku wódki
Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w 2011 r. popyt na wódkę zmalał o niemal 4 proc., do ponad 231,1 mln litrów. Z kolei firma badawcza International Wine & Spirits Research zakłada, że w 2012 r. jego wielkość skurczy się o 1 proc. - czytamy w Parkiecie.

Sprzedaż wódki w zeszłym roku mogłaby być jeszcze niższa, gdyby nie nowe wódki ze średniej półki cenowej. Ich sprzedaż poszła w górę o około 6 proc. Jak podaje Parkiet, w tej chwili do marek ze średniej półki cenowej należy ponad 60 proc. całego rynku wódki. Analitycy zwracają jednak uwagę, że rosnące udziały nowych wódek nie świadczą o tym, że poprawia się kondycja finansowa ich producentów.
Łukasz Wachełko, analityk DB Securities zwraca na łamach Parkietu uwagę, że wojna cenowa, którą zaczął Stock Polska, a do której następnie przyłączyli się Belvedere i CEDC, sprawiła, że marki z segmentu premium zostały zepchnięte do niższego segmentu cenowego, co zaszkodziło rentowności branży.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW
BVDBelvedere S.A. |
|