Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Coraz ostrzejsza konkurencja na rynku wódki

Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w 2011 r. popyt na wódkę zmalał o niemal 4 proc., do ponad 231,1 mln litrów. Z kolei firma badawcza International Wine & Spirits Research zakłada, że w 2012 r. jego wielkość skurczy się o 1 proc. - czytamy w Parkiecie.

Coraz ostrzejsza konkurencja na rynku wódki

Sprzedaż wódki w zeszłym roku mogłaby być jeszcze niższa, gdyby nie nowe wódki ze średniej półki cenowej. Ich sprzedaż poszła w górę o około 6 proc. Jak podaje Parkiet, w tej chwili do marek ze średniej półki cenowej należy ponad 60 proc. całego rynku wódki. Analitycy zwracają jednak uwagę, że rosnące udziały nowych wódek nie świadczą o tym, że poprawia się kondycja finansowa ich producentów.

Łukasz Wachełko, analityk DB Securities zwraca na łamach Parkietu uwagę, że wojna cenowa, którą zaczął Stock Polska, a do której następnie przyłączyli się Belvedere i CEDC, sprawiła, że marki z segmentu premium zostały zepchnięte do niższego segmentu cenowego, co zaszkodziło rentowności branży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

BVDBelvedere S.A.

więcej informacji:

Łukasz Wachełko RSS ALERT    /    CEDC RSS ALERT    /    Stock Polska RSS ALERT    /    Belvedere  RSS ALERT    /    DB Securities RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • rojber13 2012-04-04 16:37:02
    Nie wiem skąd autor wzią dane o tym że Stock Polska rozpoczął walkę cenową w segmencie Premium, ponieważ na półkach produkt np. Stock Prestige w porównaniu z wódką Bols, Wyborowa, Sobieski jest najdroższym produktem w swojej kategorii.
  • Marcin 2012-04-04 21:26:54
    Czy ceny Wyborowej, Bolsa i Sobieskiego były takie same przed wprowadzeniem Stock Prestige jak obecnie?
  • hurt 2012-04-05 15:38:04
    @ rojber13 chodzi o to że CDL jakościowo dorównuje markom premium, tak samo krupnik vodka pomimo cen mainstremowych. CDL w pierwotnym założeniu miała być wódką premium, Stock już posiadał 2 wódki ekonomiczne. Jednak stock zaczął zaniżać ceny produktu początkowo na sklepach, potem w hurcie. Do wojny dołączył krupnik potem żubrówka biała. A polmosy wpadły we własną pułapkę, teraz usilnie próbują podnieść ceny zeby zarabiać, ale z każdą podwyżką sprzedaż staje i po chwili wchodzi nowa promocja cenowa...
  • wojsew 2012-04-05 20:13:57
    A co złego dla konsumenta w konkurencji. Nie dla każdego konsumenta cena się liczy
  • hurt 2012-04-06 09:23:40
    @ Marcin zasadniczo ceny się nie zmieniły(podwyżki jak u wszystki oczywiście były), sobieski starał się robić jakieś obniżkiu o 4-8%, jednak z tego zrezygnował, nie przyniosło to większego efektu, zwłaszcza że jedna hurtownia ma świetne ceny na produkty sobieskiego i chyba nie obowiązują ją żadne podwyżki jakie sobieski wprowadził w ciągu ostatniego roku :/. pernord ricard kompletnie nic nie robi z wyborowa (o smakach nie mówie bo nie ma o czym) bols też nic większego nie robił poza standardowymi promocjami, jedyny wyjątek to diageo ze smirnoffem z bardzo głęboką obniżką cen - obecnie powrócili już do normalnej ceny

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.208.73.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!