• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Diageo zwiększa sprzedaż, także w Polsce

Diageo zanotowało 6-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży netto oraz 9-proc. wzrost zysku z działalności operacyjnej za rok zakończony 30 czerwca.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-08-2012, 12:22
Diageo zwiększa sprzedaż, także w Polsce
Paul Walsh, Chief Executive Diageo

Jak podaje Diageo, rynki rozwijające się, które odpowiadają za niemal 40 proc. sprzedaży globalnej odnotowały 15- proc. wzrost przychodów ze sprzedaży netto oraz 23-proc. wzrost zysku z działalności operacyjnej.

- Diageo jest silną firmą, która wciąż się umacnia, a wyniki ogłoszone dziś rano wyraźnie to potwierdzają. Zwiększyliśmy naszą obecność na najszybciej rozwijających się rynkach świata, zarówno poprzez przejęcia, jak i silny wzrost organiczny. Wzmocniliśmy na całym świecie pozycję naszych wiodących marek poprzez efektywny marketing oraz wiodące innowacje w branży, jak również rozwinęliśmy nasze kanały dystrybucji - komentuje Paul Walsa, Chief Executive, Diageo.

Andrew Morgan, President Diageo Europe, komentując rok zakończony 30 czerwca 2012 powiedział, że spółka w dalszym ciągu uzyskuje znaczne przychody ze sprzedaży i zyski na rozwijających sie rynkach Europy np. Rosji, w Europie Wschodniej i w Turcji, jak również w całej Północnej Europie.

- Wzrost sprzedaży osiągnięty przez Diageo w Polsce w roku finansowym 2012 opierał się głównie na kategorii whisky, w której Diageo jest liderem rynkowym, a także na wzroście innych marek importowanych, szczególnie tych wprowadzonych na rynek w poprzednim roku finansowym. Markami, które osiągnęły największy wzrost były: Johnnie Walker Red Label w segmencie whisky szkockiej (Standard Scotch), Bushmills w segmencie whiskey irlandzkiej oraz Smirnoff Black i Captain Morgan Spiced Gold. Szczególnie dobre okazały się wyniki marki Captain Morgan Spiced Gold, która wprowadzona w Polsce zaledwie w zeszłym roku, już zdążyła podwoić udział w rynku, co miało duży wpływ na wzrost całej kategorii rumu. W segmencie wódek top premium, marka Smirnoff Black również podwoiła swój udział w rynku, po pomyślnej zmianie pozycjonowania w zeszłym roku, osiągając najwyższe tempo wzrostu wśród największych wódek klasy top Premium - powiedział Krzysztof Michalski, General Manager Diageo Polska.

Dodał, że w perspektywie dynamicznego wzrostu w kategoriach whisky i innych importowanych marek, rynek polski ma duży potencjał i może stać się źródłem wzrostu Diageo w regionie Rosji i Europy Wschodniej w kolejnych latach. Dobre wyniki Diageo w Polsce są efektem szerokiego portfela silnych marek, zaangażowania pracowników firmy oraz bliskiej, opartej na partnerstwie, współpracy z naszymi Klientami.

W najbliższej przyszłości firma planuje kontynuować proces rozszerzania partnerskiej współpracy z klientami w kanale hurtowym, z detalistami i klientami HoReCa.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!