• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Do nasycenia polskiego rynku wina można dojść dopiero w latach 2025-2030

Sprzedaż wina ma szansę rosnąć o 5-10 proc. rocznie w ciągu co najmniej najbliższych pięciu lat - pisze "Rzeczpospolita". Jak szacuje Peter Pulawski, prezes firmy Grand Cru prowadzącej sieć sklepów dobrewina.pl, do nasycenia polskiego rynku wina można dojść najwcześniej w latach 2025-2030.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 18-07-2012, 07:57

Do walki o rosnący rynek win spokojnych włączają się kolejne firmy. Jest wśród nich Jantoń, spółka znana przez lata głównie za sprawą win owocowych. Ich udział w sprzedaży kurczy się jednak na korzyść win spokojnych. W pierwszym półroczu sprzedaż tych ostatnich urosła o 119 proc. W najbliższych miesiącach Jantoń zamierza umacniać swoją pozycję dzięki nowej marce Celebro - pisze "Rz".

Nadal zyskuje marka Carlo Rossi. Anna Załuska, rzecznik prasowy firmy CEDC, oferującej Carlo Rossi w Polsce, podaje, że tylko w kwietniu i maju jej sprzedaż poszła w górę o 7 proc.

Ambra szacuje - na podstawie danych firmy badawczej Nielsen - że w pierwszej połowie tego roku najszybciej, o ok. 30 proc., rosła sprzedaż wina w dyskontach. Na sieci handlowe przypada w sumie 67 proc. polskiego rynku wina w ujęciu wartościowym - czytamy w "Rz".

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!