Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Duże koncerny piwne wchodzą w piwa niepasteryzowane. Odbiorą rynek małym browarom?

Małe lokalne browary radzą sobie na rynku coraz lepiej. Ich kluczem do sukcesu są piwa niepasteryzowane. Duże koncerny chcą pójść w ich ślady, często nawet upodabniając się do małych browarów - pisze Gazeta Wyborcza.

Duże koncerny piwne wchodzą w piwa niepasteryzowane. Odbiorą rynek małym browarom?

Jak przypomina Gazeta Wyborcza, w ostatnich latach rynek piwa w Polsce kurczy się. Wyjątkiem są małe browary. Ich udział w zdominowanym przez wielkich graczy rynku wynosi co prawda tylko 5 proc., ale z branżowych badań wynika, że ich zyski rosną w tempie 10 proc. w skali roku.

Źródło sukcesu małych browarów to piwa regionalne, najczęściej niepasteryzowane, które świetnie się sprzedają, choć zazwyczaj są znacznie droższe od masowych produktów wielkich koncernów.

Konsumenci coraz częściej stawiają na piwo niepasteryzowane kosztem największych graczy, ze względu na wyższe walory smakowe tego piwa. Moda ta nie uszła uwadze wielkich piwnych koncernów działających w Polsce. Efekt: od kilku miesięcy na rynku pojawiają się kolejne piwa niepasteryzowane sygnowane przez wielkie marki.

Pierwszy był Kasztelan promowany w taki sposób, jakby był piwem regionalnym (marka piwa należy do koncernu Carlsberg). Swoje marki niepasteryzowanego piwa mają też Royal Unibrew (Łomża), a także Grupa Żywiec, która stawia na niepasteryzowane piwo Leżajsk, oraz od niedawna stołeczny browar Królewskie - pisze Gazeta Wyborcza.

Przeczytaj także:

Browar Lwówek Śląski znacznie zwiększa sprzedaż

 

Browary Regionalne Łomża zakładają dwucyfrowy wzrost sprzedaży w br. Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Żywiec RSS ALERT    /    Royal Unibrew RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    piwo niepasteryzowane RSS ALERT    /    browary regionalne RSS ALERT

KOMENTARZE (15)

  • regionalnesmaki 2011-06-18 12:49:14
    Oj, durnie, durnie. W Polsce NIE MA ŻADNEGO PIWA REGIONALNEGO. Żadno piwo dotychczas nie posiada statusu produktu regionalnego, tak jak chociażby czecka Cerna Hora czy niemiecki Kölsch. Żaden browar nawet nie kwapi się do rejestracji swoich piw, jako produktu regionalnego w UE. To jest właśnie rynek \"piw regionalnych po polsku\", czyli wolna amerykanka. Otworze sobie browar w piwnicy i nazwe go \"browar piwniczny\" i ludzie to kupią i tak, bo taka tandeta teraz się porobiła. W Polsce potrzeba więcej informacji o tym czym jest produkt regionalny i piwo regionalne, jak odróznić piwo regionalne od tradycyjnego i od lokalnego, itd. Jak na razie \"niech się dzieje wola boska\", niestety ze szkodą dla konsumenta, który musi przepłacać za szajs.
  • mnich 2011-06-18 19:11:09
    Polska postanowiła wprowadzać projekty priorytetowe. I tak mamy priorytetową prywatyzację majątku Narodowego polegającą na sprzedaży obcokrajowcom wszystkie co się da.Priorytetową reformę ZUS,priorytetowe rozumienie lub nierozumienie przez Ministrów zapisów akcesji unijnej itd.. można by wymieniać w nieskończoność.Teraz mamy priorytetowy pomysł na piwo stadionowe.No cóż za póżno na wyprodukowanie odpowiedniej ilości piwa, bo to normalne że moce przerobowe browarów są określone .No cóż nasz Rząd postanowił dopomóc producentom.Produkując piwo 3 lub 3,5 % wystarczy dotychczas produkowane rozcieńczyć w stosunku !:2 i gotowe zyski .Kibic będzie zajęty rozgrywkami a nie berbeluchami jakie przyjdzie mu pić.A to wszystko robi się w celu zwiększenia zysków obcych koncernów działających na terenie Polski.Poszczególne ekipy rządowe skutecznie zniszczyły polskie tradycje ważenia piw ,polskie tradycje przestrzegania przepisów wszystko musi być priorytetowe.Nie wierzę ,że te priorytety nie są robione dla osiągnięcia korzyści majątkowych.
  • man 2011-06-19 00:21:00
    Do Autora - nie ma już Royal Unibrew - Browary Regionalne Łomża.
  • syku 2011-06-19 02:14:52
    @regionalnesmaki...widzę, że u Pana najważniejsze jest mieć papier eurokomuny.. a ja wole się napić piwa browaru, który nie ma 200 certyfikatów, a wiem ze pije piwo kogoś, kto nie robi według naszych norm, tylko według własnych ( często dużo lepszych)...no ale dla niektórych nie liczy się wiedza tylko certyfikat...no ja odpadam z tego układu
  • regionalnesmaki 2011-06-19 13:08:26
    @syku Myli się pan i to bardzo. Szwajcaria nie jest częścią \"eurokomuny\", Norwegia tak samo, a mimo to....posiada taki sam system jak Unia Europejska. Co prawda w Szwajcarii nie rejestruje się piw, jako produktów regionalnych, głównie dotyczy to serów (wszystkie, słynne szwajcarskie sery, z Gruyere i Appenzellerem, na czele mają certyfikaty AOC, odpowiedniki unijnych ChNP)ale i również produktów alkoholowych. Norwegowie również ostro wzięli się za stworzenie systemu ochrony swoich skarbów regionalnych, zaczynając od regionalnych truskawek po różne ryby. To samo tyczy się takich krajów jak Chiny, Indie, Brazylia, które również przechodzą na ten system co my. W USA istnieją opory, co do sensu, ale głównie wśród producentów podróbek, bo na pewno nie wśród producentów Kawy Kona lub Cebuli Vidalia. W pełni zgodzę sie, że certyfikat to nie wszystko. Niestety, w Polsce, po 20 lat post-komuny i 45 latach komuny, istnieje totalna, wolna amerykanka, w dosłownym sensie. Producenci robiący szajs podszywają się pod stare browary z tradycją, takie jak Czarnków czy Fortuna, a konsument i tak nie odróżni jednego od drugiego. Czesi, Niemcy, Belgowie, Anglicy to zrozumieli i jakoś nie widać, wśród nich oporów co do rejestracji lokalnych piw, wręcz na odwrót, trend jest rosnący.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.38.214
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!