Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Dyrektor Algidy: Lody dążą do tego by stać się kategorią całoroczną

Poza sezonem sprzedają się głównie lody familijne w dużych sieciach handlowych, jednak etap znaczącego wzrostu konsumpcji jesienią i zimą wydaje się raczej odległy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Marek Kopyto, dyrektor Algidy na Polskę i Kraje Bałtyckie.

Dyrektor Algidy: Lody dążą do tego by stać się kategorią całoroczną
Zdaniem Marka Kopyto, najszybciej będzie rósł rynek lodów premium

Autor: PM, portalspozywczy.pl
Data: 04-05-2011, 10:18

- Natomiast na zwiększenie konsumpcji lodów w okresie wiosenno-letnim wpłynie zwiększenie spożycia lodów w domu, a to może przyczynić się do przekształcenia lodów w produkt całoroczny - tłumaczy nasz rozmówca.

Jego zdaniem jest to jednak proces długotrwały, który wymaga zmiany percepcji całej kategorii i uświadomienia polskiemu konsumentowi zalet lodów, takich jak zawartość naturalnych składników oraz niskokaloryczność w porównaniu z innymi słodyczami czy przekąskami.

- Rynek lodów w Polsce jest rynkiem rosnącym. Kategoria lodów dąży do tego by stać się kategorią całoroczną. Przewidujemy, że najszybciej będzie rósł rynek premium, zarówno impulsowy, jak i familijny - mówi Marek Kopyto.

Polacy spożywają około 4,2 litra lodów rocznie, głównie w postaci lodów impulsowych, które stanowią 2/3 rynku. - Węgrzy konsumują podobną ilość, ale w przeciwieństwie do polskich konsumentów wybierają przede wszystkim lody "do domu" oraz te droższe. Z kolei roczna konsumpcja lodów wśród Czechów i Niemców przekracza 5 litrów. Najniższe spożycie lodów odnotowuje Rumunia: około pół litra rocznie. Najwyższe spożycie lodów odnotowuje się w Stanach Zjednoczonych: prawie 22 litry rocznie na osobę. W Europie niekwestionowanym liderem są kraje skandynawskie, gdzie spożycie wynosi ponad 10 litrów per capita rocznie - dodaje dyrektor Algidy.

Jak wykazały badania TNS OBOP, aż 34 proc. badanych Polaków deklaruje, iż ulubionym przez nich smakiem lodów jest smak śmietankowy. Na drugim miejscu plasuje się smak czekoladowy - 19 proc., następnie truskawkowy - 15 proc.

Przeczytaj także:

Dyrektor Algidy: Lody na patyku stanowią połowę sprzedaży wszystkich lodów impulsowych

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marek Kopyto RSS ALERT    /    Algida RSS ALERT    /    lody RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.10.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!