Dyrektor Browaru Zamkowego w Cieszynie: Sprzedaż piw regionalnych będzie rosła
Rynek się zmienia, konsumenci podejmują coraz bardziej świadome decyzje, dlatego trend na piwa regionalne będzie się rozwijał - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Janusz Konieczny, dyrektor Brackiego Browaru Zamkowego w Cieszynie, który wchodzi w skład Grupy Żywiec SA.

- Podstawą polskiej konsumpcji jest piwo typu lager i nadal utrzyma ono swoją pozycję lidera, choćby dlatego, że jest ulubionym piwem Polaków na ciepłe pory roku. A w zimę - kiedy Polacy mają niedosyt słońca i długie wieczory - lubią poeksperymentować ze smakiem i wybierają piwa "cięższe", np. portery czy koźlaki. Ponadto producenci w tym czasie starają się pobudzać konsumpcję i eksponują ofertę jesienno-zimową. Sprzedaż piw innych niż lagery, na pewno będzie się więc dalej rozwijała - tłumaczy Janusz Konieczny.
Jak dodaje, dzięki choćby takim nowościom jak koźlak Bock, Grupa Żywiec nie odczuła tendencji spadkowej tej zimy, a IV kwartał ub.r. był dla spółki bardzo dobry.
Piwo Brackie, które produkowane jest w Cieszynie, należy do segmentu piw regionalnych, ale - jak przyznaje dyrektor - browar dostaje sporo zapytań o jego dostawy z różnych część Polski. - To klienci wymuszają na gastronomach i sprzedawcach zapewnienia im możliwości zakupu tego typu piw - mówi Janusz Konieczny.
Na 2012 r. Browar Zamkowy w Cieszynie nie ma spektakularnych planów na rozwój. - Chcemy wciąż produkować jak najlepsze piwo. Obecnie warzymy Brackie i Portera we współpracy z browarem w Żywcu, a także piwa sezonowe. W tym roku również szykujemy "okresowe niespodzianki". Jednak w planach naszego właściciela - Grupy Żywiec - nie ma rozbudowy mocy produkcyjnych. Jest to niezasadne z ekonomicznego i logistycznego punktu widzenia - podsumowuje dyrektor.
Czytaj także: Dyrektor Browaru Zamkowego w Cieszynie: Moda na tanie piwa się odwróci


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.