• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Dyrektor Herbapolu: Zmiany na rynku herbaty zachodzą wolniej niż było to przewidywane jeszcze kilka lat temu

- Następuje polaryzacja rynku, a kryzys tylko ten proces przyśpiesza. Miejsce produktów "value for money" jest coraz częściej zajmowane przez produkty tanie i marki własne, windujące swą ofertę przez ładniejsze opakowanie lub nowe formy konfekcji dające czasami złudne poczucie konsumentowi, iż ma styczność z dobrym produktem w rozsądnej cenie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tadeusz Czarniecki, dyrektor marketingu, Herbapol Lublin.
  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-11-2012, 13:13
Dyrektor Herbapolu: Zmiany na rynku herbaty zachodzą wolniej niż było to przewidywane jeszcze kilka lat temu
Fot. Herbapol Lublin

- Jestem daleki od generalizowania i stwierdzenia że Polska to rynek produktów tanich o niewielkich potrzebach w kwestii jakości - dodaje Tadeusz Czarniecki.

Jego zdaniem, rozwój segmentu economy jest związany z tym, że w Polsce jest zwyczaj picia herbaty (nie koniecznie kultura), a sam produkt jest traktowany jako generyczny - ważne by się mocno parzyła, a cukier czy inne dodatki powodują że niuanse smakowe samego naparu schodzą na dalszy plan. - Taka postawa na pewno jest bliska dużej grupie konsumentów, bo polski rynek jest dość tradycyjny i zmiany zachodzą wolniej niż było to przewidywane jeszcze kilka lat temu - tłumaczy.

Jak dodaje dyrektor Herbapolu, ten fakt nie przeszkadza temu, iż ciągle rośnie grupa konsumentów, która coraz częściej zwraca uwagę na jakość, pochodzenie składników, ich właściwości oraz poszukująca nowych smaków.

- Każdy z herbacianych segmentów będzie podlegał modyfikacją, ale nie przewiduję gwałtownego rozwoju któregoś z nich czy gwałtownej migracji pomiędzy poszczególnymi kategoriami powodującymi znaczące wzrosty jednej czy spadki w sprzedaży w innej. Trudno będzie w tej chwili o taką dynamikę jak jeszcze niedawno w kategorii herbat zielonych czy rozwój całego rynku herbat na poziomie 10 proc. w ujęciu wartościowym. Produkty o prozdrowotnych właściwościach to ogólny trend na rynku spożywczym, ale herbaty generalnie mają taka konotację, nawet te uważane za mniej zdrowe czyli czarne. Jeżeli chodzi o preferencje smakowe to co jakiś czas jest moda na nowy smak który jest obwieszczany odkryciem, ale od wielu lat największy wolumen produktów sprzedaje się w smakach, które od lat są cenione przez Polaków - podsumowuje Tadeusz Czarniecki.

Czytaj także: Dyrektor Herbapolu: Nasze marki herbat są już liderami w czterech kategoriach

 

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!