• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Dyrektor Staropolanki: Wszyscy chcą być na półce w Biedronce, ale popularność tej sieci może się zmienić

Oczywiście, że każdy producent chciałby być na półce w Biedronce. Jednorazowe towarowanie 1700 sklepów daje szybki wynik, a ilość klientów szanse na duże odsprzedaże - powiedział Mirosław Dudek, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju producenta wody Staropolanka.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-08-2011, 12:33
Dyrektor Staropolanki: Wszyscy chcą być na półce w Biedronce, ale popularność tej sieci może się zmienić
Mirosław Dudek, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju Staropolanki

Ostatnio zauważalne są zmiany poziomów cen w różnych sieciach spowodowane w różnym zakresie wzrostem kosztów niezależnych. Co znamienne zmiany dotknęły również sieci, które uchodziły za najtańsze - komentuje Mirosław Dudek.

Jego zdaniem, coraz bardziej widoczne jest osłabienie portfela zakupowego konsumentów, co powoduje coraz głębsze promocje cenowe. - Uważam, że wiele firm producenckich zbyt mocno deprecjonuje ceny swych produktów, a w zamian nie ma oczekiwanego wzrostu sprzedaży. To wpłynie na płynność finansową wielu firm po sezonie roku 2011 - mówi.

Jak dodaje, na głęboką obniżkę cen mogą pozwolić sobie firmy globalne, a takie działanie ma na celu "czyszczenie" rynku przez duże globalne firmy i spowodowanie, że upadnie wielu polskich mniejszych producentów - co w dłuższym okresie pozwoli odrobić inwestycje, gdy osłabnie konkurencja i będzie można podnieść ceny.

- Będąc od kilkunastu lat w branży FMCG zauważam, że generalnie Polacy zaprzestali zakupów produktów "bez promocji". Niestety nadużywanie "promocji" spowodowało, że jak coś nie jest w promocji lub nie jest wsparte promocją, to nie ma szans na zaistnienie. Powoli widoczny staje się przesyt reklamą telewizyjną, a wzrost popularności outdooru i Internetu. Oczywiście dla Konsumenta promocja cenowa jest najbardziej pożądana.... Jednak, jak długo można pracować i rozwijać produkty na niskich marżach? - mówi menadżer Staropolanki.

Jak dodaje, widać, że rynek już idzie w kierunku konsolidacji (łączenie się sieci, powstawanie grup zakupowych), co w efekcie może doprowadzić do zmniejszenia konkurencji, a to docelowo do podwyższenia cen.

- Rola sieci rośnie i tak będzie nadal. Zaczęła się wojna między sieciami. Jak widać inwestycje prowadzone na terenie Polski są olbrzymie. Powstają nowe centra handlowe, sieci wchodzą w formaty sklepów (małe osiedlowe), którymi kiedyś się nie interesowały. Uważam, że część „marek" sieci zniknie w najbliższych latach, a liczba operatorów się zmniejszy. Taki rozwój powoduje osłabienie polskiego detalu - komentuje Mirosław Dudek.

Zdaniem eksperta, segment rynku jest faktycznie specyficzny. - Rzeczywiście charakteryzuje się ogromną konkurencją oraz co jest równie ważne, a mniej zwraca uwagę, to fakt rentowności ze sprzedanej palety wyrobów. Przy stale rosnących kosztach redystrybucji bardzo ważny jest aspekt ekonomiczny w handlu wodami i napojami. Rok 2011 pokazuje jak ważny jest również aspekt pogodowy - podsumowuje.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Karolina 2012-05-05 15:45:44

    Biedronka Biedronką. Niech Staropolanka zajmie się jakąkolwiek dystrybucją, bo zdobycie jej graniczy z cudem.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!