Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Ekspert: Gdyby Korala kupiła Penta, rewolucja w branży mrożonek byłaby nieunikniona

- Moim zdaniem zainteresowani kupnem lodowej firmy Koral mogą być zarówno branżowi giganci, ale także liderzy FMCG nieobecni, bądź obecni marginalnie w sektorze żywności mrożonej, zarówno o polskim jak i zagranicznym kapitale, ale także fundusze inwestycyjne. Gdyby nabywcą została na przykład Penta, sytuacja w branży mrożonek zmieniłaby się diametralnie, o paradoksie na jej korzyść - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Zbigniew Mendel, prezes Mendel Company oraz były prezes Jago.

Ekspert: Gdyby Korala kupiła Penta, rewolucja w branży mrożonek byłaby nieunikniona
Zbigniew Mendel, prezes Mendel Company oraz były prezes Jago

Jak dodaje ekspert, Koral jest liderem w rynku lodów impulsowych, dlatego firmy branżowe, powinny się zastanowić, na ile taka oferta może wzbogacić ich portfolio, zbudować rzeczywiste synergie rynkowe i biznesowe. Jego zdaniem wśród potencjalnie zainteresowanych są zapewne Unilever, Nestle czy znajdująca się w geograficznej bliskości zakładów Korala - Zielona Budka, która mogłaby kupić firmę poprzez fundusze będące jej właścicielami.

Mogą mieć one ostrych konkurentów jakimi są inne fundusze inwestycyjne, które w ostatnim czasie dość mocno inwestują w handel i FMCG w Polsce. - Zainteresowana zakupem Korala może być nie tylko wspominana już Penta, ale także inny fundusz, choćby taki, który jeszcze nie posiada żadnych aktywów w sektorze mrożonek w Polsce - mówi Zbigniew Mendel.

- Koral jest rynkowym liderem jeśli chodzi o liczbę posiadanych zamrażarek (powyżej 80 tys. efektywnie obsługiwanych zamrażarek), więc jeśli nabywcą firmy zostanie konsolidator rynku dystrybucji mrożonek - Penta, posiadający także zakłady produkcyjne i marki handlowe Fritar, Iglotex, to czekają nas ciekawe miesiące w branży. Taka sytuacja zmusiłaby pozostałych producentów i dystrybutorów do zdecydowanych działań obronnych przed utratą dostępu do zamrażarek, rynkową marginalizacją i utratą udziałów rynkowych. Inwestycja o takim charakterze oznaczałaby de facto początek rewolucji w branży - komentuje ekspert.

Jednak - zdaniem naszego rozmówcy - istnieje jeszcze jeden scenariusz, wcale nie hipotetyczny - możliwe jest, że nikt nie kupi Korala, a doniesienia o przejęciu mają na celu zdynamizowanie rozmów o konsolidacji w branży FMCG. Rynek od czasu do czasu generuje takie wiadomości - czego przykładem są trwające od lat, ciągłe rozważania o możliwości sprzedaży Horteksu.

- Informacje o potencjalnej transakcji mogą być także świadomym działaniem części konkurencji, zwłaszcza w kontekście nadchodzące sezonu lodowego. Każda próba destabilizacji rynkowej konkurenta, może być środkiem do osłabienia jego pozycji rynkowej, zajęciem cennego miejsca w chłodni u dystrybutora i zamrażarce u detalisty - dodaje Zbigniew Mendel.

więcej informacji:

Zbigniew Mendel RSS ALERT    /    Koral RSS ALERT    /    Penta RSS ALERT    /    Unilever RSS ALERT    /    Nestle RSS ALERT    /    Zielona Budka RSS ALERT    /    Hortex RSS ALERT    /    lody RSS ALERT    /    mrożonki RSS ALERT    /    dystrybucja RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.205.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!