Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Ekspert: Konsumenci, którzy raz sięgnęli po piwa niszowe, już nigdy nie wrócą do tych przemysłowych

Moim zdaniem moda na piwa z małych browarów to trend, który już nigdy się nie odwróci. Rynek może najwyżej nasycić się i trochę spowolnieć - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich oraz członek zarządu Browaru Kormoran w Olsztynie.

Ekspert: Konsumenci, którzy raz sięgnęli po piwa niszowe, już nigdy nie wrócą do tych przemysłowych
Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich

Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
Data: 15-04-2011, 11:12

- Jeśli chodzi o produkty innowacyjne i regionalne, to ich popularność stale rośnie i to nie tylko na rynku piwa. Polacy, w związku z coraz większą świadomością nt. zdrowia, doceniają także np. sery, wyroby piekarnicze czy wędliny produkowane przy użyciu naturalnych receptur oraz przez pasjonatów - dodaje nasz rozmówca.

Zdaniem Andrzeja Olkowskiego, konsumenci, którzy raz sięgnęli po piwa naturalne czy smakowe produkowane przez małe browary, już nigdy nie wrócą do tych przemysłowych. - Na polskim rynku piwa dominują trzy koncerny, które w większości produkują piwa przemysłowe pozbawione naturalnych właściwości i smaku charakterystycznych dla tego napoju. Rynek przesycił się tą "bylejakością" i bezsmakiem". Piwa produkowane w małych browarach wyróżniają się tym, że powstają z naturalnych składników, są oparte na tradycyjnych recepturach, a proces ich produkcji nie jest sztucznie skracany czy przyspieszany - tłumaczy prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

W związku z rosnącą popularnością niszowych piw koncerny szykują się do kontrataku poprzez promocję swoich regionalanych marek. - Moim zdaniem ich prymitywne reklamy skierowane do nieświadomych konsumentów "nie nabiorą" wymagających konsumentów piw z browarów regionalnych. Nie spodziewam się także przejęć małych browarów przez koncerny. Po pierwsze ich właściciele w zdecydowanej większości nie będą zainteresowani odsprzedażą, a po drugie - koncerny nie są przygotowane na produkcję takich piw, do wytworzenia których potrzeba zaangażowania, pasji i cierpliwości - komentuje Andrzej Olkowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Olkowski RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Regionalnych Browarów Polskich RSS ALERT    /    Browar Kormoran RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    małe browary RSS ALERT    /    browar RSS ALERT

KOMENTARZE (10)

  • Lakota 2011-04-15 14:26:43
    Chciały koncerny syf - to mają. Ja od jakiegoś czasu delektuję się piwem o wdzięcznej nazwie \"Żywe\" - i nawet nie pamiętam jaki browar je produkuje. Ale doskonale pamiętam smak tego napoju i ślinię sie na sam widok tegoż trunku. Co do marek przemysłowych - zgadzam się z Olkowskim - to coraz większe świństwa. Również w swoich sklepach oferuję coraz szerszy asortyment piwnych \"wynalazków\" - nie ma tu żadnych barier wejścia ani retro - po prostu pcham w rynek dobry towar.
  • piwoszek 2011-04-15 14:36:52
    Żywe produkuje Amber
  • Szary Człowiek 2011-04-15 19:39:53
    Żywe to dzisiaj są już siki, robione na masówkę. Pan z Kormorana nie czyta chyba wiadomości, że idzie inflacja do góry i wszystko zdrożeje a tym samym ludzie przerzucą się na tanie piwa a nie będą płacić po 5 zł po to żeby się nim podniecać przy piciu.
  • ada 2011-04-15 19:51:13
    Skąd Ty człowieku możesz wiedzieć o dobrym Polskim piwie.założę się ,że nie miałeś możliwości go powąchać.A teraz chcesz nadać reklamę produkowanym w Polsce BERBELUCHOM o kapciowym zapachu.A dokładnie tak śmierdzą nieprane ciuchy po 3 tygodniowym zbiorze chmielu.ALE EKSPERT ZA ILE???????????????
  • piwoszek 2011-04-15 19:51:13
    Lepiej raz w tygodniu pić dobre piwo niż codziennie siki

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.159.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!