• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ekspert: Producenci polskich wódek powinni stworzyć wspólną markę

Na cały projekt budowania marki "polskie wódki" potrzeba koncentracji działań, wsparcia finansowego i współpracy producentów. Polski rząd na pewno na lansowanie tego produktu środków oficjalnie nie da. Może warto zastanowić się nad marką wspólną - mówi Jarosław Filipek, prezes Codes Strategie.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-08-2011, 14:16
Ekspert: Producenci polskich wódek powinni stworzyć wspólną markę
Jarosław Filipek, prezes Codes Strategie

- Po pierwsze składki producentów kierowane były by na lansowanie marki wspólnej. Po drugie, nie ma w takim modelu konfliktu interesów a środki wspólne zwiększają skalę i potencjał marki - przyznaje ekspert.

Rada Ministrów przyjęła projekt zmiany ustawy o wyrobie napojów spirytusowych oraz o ich rejestracji i ochronie oznaczeń geograficznych. - Ważnym rynkowo aspektem nowej ustawy, są zawarte w niej zmienione wymogi dla oznakowywania polskich wódek czystych jak i smakowych. Otóż, będzie je można markować na etykiecie oznaczeniem geograficznym "Polska Wódka / Polish Vodka". To duży krok w ramach lansowania polskich produktów - tłumaczy Jarosław Filipek.

Póki co stosowanie oznaczenia "Polska Wódka / Polish Vodka" jest dobrowolne. Jeżeli producent zdecyduje się użyć tego brandu, to wyrób musi spełniać odpowiednie wymagania jakościowe.

Jak dodaje prezes Codes Strategie, oznaczenie "Polska Wódka / Polish Vodka" ogranicza zakres surowców, z których można ją produkować do: żyta, pszenicy, owsa, jęczmienia i ziemniaków. Drugim ważnym warunkiem jest to, że cały proces produkcyjny wyrobu musi odbywać się Polsce.

- Polskie wódki ostatnio straciły w rankingach światowych. Dziwne jest też dlatego, że z polską wódką jest wiele skojarzeń wizerunkowych, w tym także negatywnych. W opinii europejczyków Polska kojarzy się niestety z pijaństwem. Trzeba jeszcze sporo pracy, nakładów marketingowych i mądrego brandingu, aby nie skojarzenie pijaństwa a jakości przylgnęły do naszych produktów spirytusowych. Dopiero wtedy nazwa wspólna będzie nobilitować wyrób. Oby nie był to kolejny zapis ustawowy, który sam z siebie ma załatwić problem. Bez działania, a właściwie bez współdziałania, projekt zostanie tylko restrykcyjnymi zapisami ustawowymi - podsumowuje ekspert.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • w 2011-08-12 16:19:56

    A to wyskoczył jak Filip z konopii. Więksej bzdury dawno nie słyszałem!

    Odpowiedz
  • Rycho 2011-08-17 18:26:19

    ten ekspert musi najpierw przeczytać jeszcze kilka książek...

    Odpowiedz
  • Gruby 2011-08-18 11:54:17

    uuh, oby się tacy eksperci na kamieniu rodzili... i doradzali gdzieś w Górnej Wolcie.. skąd Ty się Gościu wziąłeś?

    Odpowiedz
  • m 2011-09-19 10:51:57

    Ciekawy, rzeczowy, dożo inforacji. Prosze o kolejne

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!