Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Ekspert: Wojna cenowa na rynku wódki zakończyła się w 2009 r.

Ubiegły rok zakończył się spadkami sprzedaży wódki - twierdzą eksperci. Jednocześnie zmienił się układ sił w czołówce producentów. – Dzięki ubiegłorocznej intensywnej kampanii promocyjnej na czołówkę wysunęła się spółka Stock Polska - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Grauer, wicedyrektor działu Corporate Finance w KPMG.

Ekspert: Wojna cenowa na rynku wódki zakończyła się w 2009 r.

Przyczyną szybkich wzrostów sprzedaży tej spółki była przede wszystkim skuteczna kampania marketingowa, poparta, jak twierdzą eksperci, ogromnymi nakładami finansowymi.

- Firma postawiła na trade marketing. Kusiła promocjami hurtowników, w ten sposób starając się zdobyć przewagę na rynku - mówi Piotr Grauer. Działania te okazały się skuteczne, o czym świadczy wejście Żołądkowej Gorzkiej na pozycję lidera rynku wódki w Polsce.

- Stock Polska w innowacyjny sposób zdobywał udziały rynkowe dla marki Żołądkowa Gorzka. Skoncentrował się na agresywnej sprzedaży dużych wolumenów w kanale tradycyjnym, unikając przy tym silnej walki konkurencyjnej w sieciach. Ta strategia okazała się bardzo skuteczna - dzięki sukcesowi w mniejszych formatach sklepów sieci same zaczęły wspierać Żołądkową Gorzką - dodaje Tomasz Mrozowski, analityk The Boston Consulting Group.

Domniemuje się, że sprzedaż Stocka była prowadzona poprzez niemal całkowitą rezygnację z marży.

- Stock Polska, obecny lider rynku, mimo wzrostu akcyzy, nie zmienił znacząco cen swoich produktów - zauważa Piotr Grauer. - Co więcej, ta taktyka sprawiła, że Żołądkowa Gorzka Czysta DeLuxe, sztandarowy produkt tej firmy, stała się jednym z najtańszych alkoholi w tzw. segmencie popularnym rynku wódki w Polsce - dodaje.

Eksperci spodziewają się, że teraz właściciel Stocka, amerykański fundusz Oaktree Capital Management będzie chciał zacząć zarabiać na zeszłorocznych inwestycjach. - Moim zdaniem wojna cenowa skończyła się w 2009 r. Teraz Stock Polska będzie walczył o utrzymanie zdobytej pozycji rynkowej - twierdzi ekspert KPMG.

Znawcy zastanawiają się, jakie kroki podejmie teraz Stock, by powalczyć o utrzymanie udziałów. Można się spodziewać, że firma będzie musiała podnosić ceny produktów. Pytanie tylko, jak szybko. Być może, osiągnąwszy silną pozycję, zdecyduje się na gwałtowne podwyżki, do poziomu zbliżonego do konkurencji. Zaryzykuje więc utratę części klientów. Część ekspertów zwraca jednak uwagę, że handel tradycyjny, w którym Żołądkowa ma duże udziały, jest stosunkowo mało wrażliwy na zmiany cen.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piotr Grauer RSS ALERT    /    Tomasz Mrozowski RSS ALERT    /    KPMG RSS ALERT    /    Boston Consulting Group RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • mały ekspert 2010-04-14 11:58:40
    Co za dziwne stwierdzenia: rezygnacja z marży?! Widać, ten kto to powiedział, nie ma bladego pojęcia o kalkulacjach finansowych tego typu przedsięwzięć. Marża generuje się na kilku poziomach (tak jest nie tylko w alkoholach). Istnieje zatem dość szerokie pole manewrów. Poza tym, liczą się pozostałe elementy tej układanki: pozostałe warunki handlowe (w tym koszt kredytu kupieckiego), wolumen sprzedany, przepływy pieniężne. Kompleksowa ocena pozwala ocenić całkowitą rentowność przedsięwzięcia.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.25.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!