• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ferrero: Strategia CSR pozwala nam rozwijać się i inwestować bez szkody dla środowiska

Ferrero International zaprezentowało po raz trzeci swój Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Pierwszy raz Grupa pokazała dokument także w Polsce. Jednym z założeń firmy jest zredukować emisję gazów cieplarnianych o 30 proc., firma chce także rozwijać zdolność do samodzielnej produkcji energii, by pokryć zapotrzebowanie wszystkich zakładów w Europie.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 13-11-2012, 15:16
Ferrero: Strategia CSR pozwala nam rozwijać się i inwestować bez szkody dla środowiska

Głównym celem Grupy Ferrero do 2020 roku jest osiągnięcie bardziej „zielonego" łańcucha logistycznego. Aby osiągnąć ten cel, grupa zamierza zredukować emisję gazów cieplarnianych o 30 proc., zarówno pośrednich jak i bezpośrednich związanych z transportem i działalnością magazynów. Firma planuje także zwiększenie udziału transportu intermodalnego oraz wykorzystanie energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych lub z wysokowydajnych instalacji kogeneracji we wszystkich magazynach zarządzanych bezpośrednio. Do 2020 roku wszystkie magazyny zarządzane bezpośrednio, będą również posiadały Certyfikat ISO 14001.

W 2011 roku, jak ocenia kierownictwo tej rodzinnej firmy, koncern zwiększył sprzedaż o 9,1 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, a produkcję o ponad 4 proc.

- Już pod koniec 2010 roku emisje CO2 zmniejszyły się o 14 proc., a zużycie przez naszą firmę energii pierwotnej o 7 proc. Jest to zgodne z wyznaczonym celem 40-procentowej redukcji emisji CO2 do roku 2020. Oznacza to, że nasz model biznesu pozwala nam rozwijać się i inwestować w miejscach, gdzie prowadzimy naszą działalność, zmniejszając jednocześnie nasze oddziaływanie na środowisko naturalne. Na tym właśnie polega idea zrównoważonego rozwoju- mówi Giovanni Ferrero, prezes Ferrero International.

Firma chce, by do 2013 roku 30 proc. energii produkowanej we własnym zakresie pochodziło ze źródeł odnawialnych. Ponadto, do 2010 roku o 20 proc. ma zostać zredukowane zużycie wody na jednostkę produktu w zakładach przemysłowych.

Jeśli chodzi o surowce, Ferrero chce, by do roku 2020 100 proc. dostaw kakao posiadało certyfikat produkcji zrównoważonej, a 100 proc. dostaw orzechów laskowych objął plan identyfikalności. Do roku 2015 certyfikat produkcji zrównoważonej ma posiadać 100 proc. dostaw oleju palmowego i kawy. Ferrero wdraża także programy promujące zdrowy tryb życia oraz rozwija działalność przedsiębiorstw społecznych, w ramach odpowiedzialności społecznej.

Zdaniem dr Bolesława Roka, z Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego, jedynie 2,5 proc. korporacji publikuje tego typu raporty. W Unii Europejskiej, gdzie funkcjonuje w sumie 40 tys. dużych przedsiębiorstw, tylko 1000 przygotowuje raporty o swoich wskaźnikach pozafinansowych. - W Polsce mamy 3000 dużych przedsiębiorstw, a raportów CSR zgodnych ze standardami jest około 40 - mówi Bolesław Rok.

Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ) uważa, że firmy często wdrażają różnego rodzaju działania prospołeczne i prośrodowiskowe dlatego, że to się opłaca.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!