• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Frugo liderem kategorii napojów w szklanych butelkach?

Jak podała firma FoodCare, w okresie luty-marzec br. Frugo zostało liderem kategorii napojów sprzedawanych w szklanych butelkach z udziałami ponad 60 procent. Jednocześnie udziały dotychczasowego lidera obniżyły się z 51 do 15 procent. Tymczasem - jak już pisaliśmy - Maspex twierdzi, że FoodCare prezentuje niepełne dane dot. swojej pozycji, ponieważ dotyczą one jedynie małego wycinka rynku napojów w Polsce.
  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-05-2012, 15:03
Frugo liderem kategorii napojów w szklanych butelkach?
Kto jest liderem rynku napojów w Polsce?

- Od momentu pojawienia się na rynku na przełomie czerwca i lipca 2011 r. Frugo konsekwentnie budowało pozycję lidera swojej kategorii. Już dane z sierpnia i września ub.r. wskazują, że do marki należała ponad 1/3 rynku, na przełomie roku przejęło ponad połowę kategorii. Dane z lutego i marca pokazują, że sprzedaż Frugo to 63,38 procent kategorii napojów w szkle, a tym samym nokaut dla konkurencji: dotychczasowemu liderowi zestawienia udało się zająć zaledwie 15,55 procent rynku - podaje firma FoodCare.

FoodCare powołuje się na badanie Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, udziały w proc. w rynku w kategorii napoje niegazowane w butelkach szklanych (z wyłączeniem soków, nektarów i wody mineralnej).

Przypomnijmy, że - jak tłumaczy Dorota Liszka, rzecznik prasowa Maspeksu - w swoich danych firma FoodCare powołuje się na okres FM'12 (luty-marzec 2012) czyli de facto 2 miesiące sprzedaży. Jej zdaniem przywołane przez FoodCare dane dotyczą jedynie małego wycinka rynku napojów. Dodaje, że jest to kuriozalne prezentowanie danych.

Jak podaje Dorota Liszka w rynku napojów total marka Tymbark zajmuje niekwestionowane pierwsze miejsce pod względem ilościowym i wartościowym (zarówno w okresie FM do którego odnosi się FoodCare, jak i w całym ostatnim roku sprzedażowym - 12 miesięcy). Dodaje, że udziały napojów Tymbark w ostatnim roku (12 miesięcy) to 45 proc. ilościowo oraz 55 proc. wartościowo. Udziały Frugo w tym samym okresie to 4 proc. ilościowo i 13 proc. wartościowo.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • kupiec 2012-05-30 16:11:30

    jakie to ma znaczenie - Maspex to Firma, ktora od wielu lat wuykonuje obrot na poziomie ponad 3 miliardow pln a Foodcare do zeszlego roku na wszytkich produktach wykonalo niewiele ponad 500 milionów pln. foodcare do maspexu to taka konkurencja jak napoj energetyczny Black do Redbulla , gdzie redbull jest obecny w 164 Krajach a Balck w Polsce.

    Odpowiedz
  • Bassam 2012-06-02 11:43:24

    Niby wszystko się zgadza, tylko z 0,5 miliarda w tym roku zrobi się pewnie grubo ponad miliard, głównie kosztem właśnie Maspe i Agrosu, a Black w rok z okładem od debiutu jest w pierwszej trójce, nie powiedziane że w grudniu będzie pierwszy. Dla mnie to nic nienaturalnego, że pomimo różnicy w obrotach maspex najbardziej obawia się konkurencji foodcara i jest zielony z zazdrości za Frugo i Blacka

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!