• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Gorzelnie i browary lansują modę na alkomaty

Próba zmuszenia firm do drukowania ostrzeżeń na opakowaniach alkoholi się nie udała. Producenci dmuchają jednak na zimne - podaje Puls Biznesu.
  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 09-12-2008, 09:23

Posłowie z sejmowych komisji zarekomendowali odrzucenie projektu nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości, wprowadzającego obowiązek umieszczania na opakowaniach napojów alkoholowych wielkich ostrzeżeń, podobnie jak na opakowaniach papierosów. Producenci napojów alkoholowych odetchnęli z ulgą. W branży nie brakuje jednak głosów, że sprawa może w takiej czy innej formie wrócić pod obrady parlamentu w postaci kolejnej, tym razem znacznie szerszej, nowelizacji ustawy. Nic dziwnego więc, że firmy z branży, profilaktycznie, nie czekając na nakazy prawne, podejmują coraz bardziej widoczne działania promujące odpowiedzialne spożycie alkoholu.

Projektowana ustawa miała walczyć z wieloma różnymi skutkami nadużywania alkoholu. W uproszczeniu można jednak powiedzieć, że chodziło głównie o ochronę zdrowia konsumentów, a także poprawę bezpieczeństwa na drogach. Na razie firmy z branży alkoholowej podjęły zdecydowane działania dotyczące prewencji w tym drugim obszarze.

Giełdowa gupa CEDC, numer jeden na polskim rynku alkoholi mocnych, rozkręca właśnie akcję "AlkoCasco - alkomat w każdym aucie". W ramach tej akcji konsumenci w sklepach całej Polski otrzymają milion alkomatów dołączonych do butelek wódki Soplica. Według badań, na które powołuje się CEDC, nawet 20 proc. kierowców wsiada za kółko mimo braku pewności, czy stężenie alkoholu w ich krwi spadło poniżej dopuszczalnego poziomu.

- Wykorzystanie naszej sieci dystrybucji umożliwia nam szerokie dotarcie do konsumentów i szerzenie idei akcji AlkoCasco na ogólnopolską skalę. Dzięki naszym alkomatom aż milion osób będzie mogło wsiąść za kółko z przekonaniem, że nie stanowią zagrożenia na drodze - mówi Paweł Królikowski z CEDC.

Podobne akcje wśród kierowców realizowane są też w innych krajach Europy, m.in. we Francji.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!