• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Graal chce dalej konsolidować branżę rybną. Rozmawia o przejęciach z czterema firmami

Rybna grupa Graal, której zadłużenie lawinowo wzrosło w wyniku wcześniejszych przejęć, nie rezygnuje z planów zakupu kolejnych firm. Ale teraz po zakupy wysyła swoje spółki zależne. Jak ocenia konkurencja na łamach "Parkietu", mają one mniejsze długi i razem z przejmowanymi spółkami mogą jeszcze brać kredyty.
  • Autor: Parkiet
  • Data: 30-07-2011, 08:55
Graal chce dalej konsolidować branżę rybną. Rozmawia o przejęciach z czterema firmami

Graal, który od wejścia na GPW wchłonął już dziewięć firm, nie rezygnuje z ambicji dalszego konsolidowania sektora. Jak powiedział "Parkietowi", Bogusław Kowalski, prezes i główny akcjonariusz Graala, najbardziej zaawansowane rozmowy dotyczą teraz trzech czy czterech firm. Wśród nich jest Contimax z Bochni i BG Production z Koszalina. Jeszcze w tym roku może dojść do jakiegoś aliansu. 

Podkreśla, że tym razem przejęcia nie będą finalizowane jednocześnie, jak to miało miejsce w 2006 roku

Zakładając pesymistyczny scenariusz, czyli bez przejęć, obroty Graala w 2011 r. powinny być porównywalne z ubiegłorocznymi. Natomiast wynik netto, choć dodatni, będzie w okolicach zera.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Znajacy temat 2011-07-30 09:03:02

    Ratunek do GRALA dalsze kredyty pod płaszkiem przejęć ..Liczy na cuda ... Akcjonariusze stacą oni za grosze odkupią i sprzedadzą z podwójnym zyskiem CWANE...! GRATULUJE..! współczucia dla akcjonariuszy ...frajerów nie sieją sami rosną..!!!

    Odpowiedz
  • gość 2011-07-30 18:41:15

    Almar -Łosoś Szynka Morza!!!!

    Odpowiedz
  • Nie dajmy się zwieść pozorom i socjotechnice 2011-07-31 11:11:05

    Szkoda, że w tej branży nie dzieje się nic pozytywnego. Cała masa górnolotnych słów i nic więcej. Samym mówieniem i umiejętnościom popisowego włania słowem nikt jeszcze nic nie zbudował na trwałe. W tej branży potrzeba fachowców pasjonatów ale koniecznie z innych branż. Slogan : znam branżę rybną jest przestarzały. Wystarczy przeanalizować rynek tradycyjny tzn. hurtowy. Niebawem nie będzie komu sprzedawać, bo mało kto inwestuje w obiekty, ludzi, narzędzia pracy. Poza nielicznymi producentami z branży nikt nie wspiera sprzedaży. 2-3 lata wszystko wyklarują. Liczę na zwiększenie wymagań konsumenta i bicie w dzwony w wołaniu o JAKOŚĆ.

    Odpowiedz
  • L 2011-07-31 15:55:48

    bardzo mądre słowa ! pozdrawiam piszącego zgadzam się w pełni !

    Odpowiedz
  • orient 2011-08-25 11:14:26

    Ryby to trudny temat, cała branża leży, przyczyny min. : - właściciele to autorytarni rękodzielnicy, dla których pojęcie \"koszty\" to zakup długopisów dla pracowników a zysk, to coś co wpadnie do kieszeni bez niczyjej wiedzy ;) - nieprawdopodobna wręcz pazerność(brak pomysłu na rynek) za co płaci klient (wysoka glazura, nastrzykiwanie etc.) - gdyby akcjonariusze niektórych spółek giełdowych wiedzeli jak właściciele owych \" doją\" swoje firmy(w świetle prawa oczywiście, ale nie etycznie napewno) a więc i ich, to akcje przybiliby w toalecie. sory za skróty myślowe :)

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!