• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Grupa Żywiec będzie sponsorem piłkarskiej ekstraklasy

Należąca do grupy Żywiec marka "Warka" będzie od rundy wiosennej oficjalnym sponsorem piłkarskiej ekstraklasy. Umowę podpisano do końca sezonu 2010/2011. Poszukiwania sponsora tytularnego wciąż trwają - poinformowała Gazeta Wyborcza.
  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 25-02-2009, 17:00

- Jestem przekonany, że podpisana dziś umowa przyczyni się do rozwoju polskiego futbolu, przyniesie wiele korzyści klubom i kibicom. Taki partner był nam potrzebny. Mam nadzieję, że dwa i pół roku, na które podpisaliśmy umowę, to dopiero początek naszej współpracy - powiedział prezes prowadzącej rozgrywki Ekstraklasy S.A. Andrzej Rusko.

Członek zarządu Grupy Żywiec S.A. Mariusz Borowiak poinformował, że negocjacje w sprawie umowy trwały 13 miesięcy. - Było trochę trudności, ale co ma trwać długo, rodzi się długo. Myśląc o sponsoringu sportowym sondowaliśmy wiele dyscyplin, ale w końcu zdecydowaliśmy się na piłkę nożną. Od trzech lat sponsorujemy Lecha Poznań i jest to współpraca udana dla obu stron. Teraz, mając na myśli m.in. poprawę infrastruktury, organizację Euro-2012 oraz trwającą wciąż, ale przynoszącą skutek walkę z korupcją, zdecydowaliśmy się zaangażować w całą ligę - powiedział Borowiak, zapowiadając inwestycje w wizerunek piłkarskiej ekstraklasy i projekty, które pomogą ściągnąć kibiców na trybuny.

Jak dodał, wszystkie dotychczasowe umowy klubów ekstraklasy z browarami będą respektowane. - Respektowanie podpisanych wcześniej umów to jedna z podstaw biznesu. Dlatego do czasu ich wygaśnięcia nie będziemy obecni w tych klubach - zaznaczył Borowiak.

Obecnie kontrakty reklamowe z producentami piwa mają podpisane Śląsk Wrocław, Górnik Zabrze i Jagiellonia Białystok. - Kluby niemal jednogłośnie zaakceptowały warunki umowy z nowym sponsorem. W głosowaniu 15 było "za", a jeden się wstrzymał. Nikt nie oponował" - podkreślił prezes Ekstraklasy S.A.

Borowiak poinformował, że kontrakt z Ekstraklasą S.A. nie ma związku z przyjętą dwa tygodnie temu przez Sejm nową ustawą o bezpieczeństwie imprez masowych, zgodnie z którą możliwa będzie sprzedaż piwa na stadionach. - To nie był pretekst do nawiązania współpracy z Ekstraklasą. Zresztą negocjacje prowadziliśmy od wielu miesięcy, kiedy nawet nie było jeszcze projektu nowej ustawy. Zresztą uważam, że dla kulturalnego spożywania alkoholu nie ma znaczenia, czy dzieje się to w wyznaczonym miejscu na stadionie, czy w sklepie 20 metrów poza obiektem - wyjaśnił.

Grupa Żywiec S.A. choć będzie używać tytułu oficjalnego sponsora ekstraklasy, nabyła pakiet przewidziany w przetargu w 2008 roku, dla sponsora technicznego. Reklamy "Warki" umieszczone będą w okolicach chorągiewek w rogach boiska, a jej logo pojawiać się będzie także przy telewizyjnej oprawie graficznej spotkań. - Poszukiwania sponsora tytularnego ligi wciąż trwają. Mam nadzieję, że zakończą się przed rozpoczęciem nowego sezonu - wyjaśnił Rusko.

Przedstawiciele obu stron nie ujawnili wysokości kontraktu, ale - jak zgodnie zaznaczyli - "kwoty te będą znaczące dla budżetów niektórych klubów". Według nieoficjalnych informacji, dwuipółletnia umowa opiewa na sumę dziesięciu milionów złotych, czyli w każdej rundzie każdy z 16 klubów mógłby liczyć na 125 tysięcy złotych.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!