Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Grupa Żywiec: W czasie Euro 2012 polski rynek piwa wzrośnie nie więcej niż 1-2 proc.

Nie 16 proc., a maksymalnie 2 proc. - takiego wzrostu sprzedaży piwa możemy spodziewać się podczas Euro 2012 - prognozuje Grupa Żywiec. Doświadczenia z podobnych imprez w innych krajach wskazują, że spożycie złotego trunku rośnie znacząco, ale w krajach, w których pija się głównie wino.

Grupa Żywiec: W czasie Euro 2012 polski rynek piwa wzrośnie nie więcej niż 1-2 proc.
Sebastian Tołwiński, rzecznik Grupy Żywiec; Fot. ŻelaznaStudio

- Krążą analizy na rynku, że w czasie Euro polski rynek piwa wzrośnie nawet o 16 proc. Z naszych danych wynika, że będzie to nie więcej niż 1-2 proc. - mówi Sebastian Tołwiński, rzecznik Grupy Żywiec.

Jak podkreśla, do takich szacunków skłaniają ich wnioski z poprzednich imprez.

- Euro ma taką specyfikę, że rzeczywiście goście piją więcej piwa, ale tylko w krajach, które nie są piwne. Np. w Portugalii, która jest uważana za kraj wina, wszyscy spodziewali się dużych wzrostów konsumpcji piwa i rzeczywiście ten duży wzrost nastąpił, ale w Austrii, gdzie również wszyscy się spodziewali dużego wzrostu, był on niewielki - przypomina rzecznik Grupy Żywiec.

W Austrii roczne spożycie złotego trunku sięga 100 litrów na dorosłą osobę. Polacy piją niewiele mniej, bo ok. 95 litrów. Zdaniem Sebastiana Tołwińskiego notowane wyniki pozwalają już od połowy lat 90-tych określać Polskę jako kraj piwny.

Mimo spodziewanego niewielkiego wzrostu Grupa Żywiec inwestuje w promocję przed mistrzostwami. Najnowsza kampania Warki, oficjalnego sponsora polskiej reprezentacji piłki nożnej, zachęca kibiców do wspólnego śpiewania hymnu podczas meczów. Planowane są również spotkania piłkarzy z dawnego składu reprezentacji z kibicami w 11 miastach Polski.

Grupa Żywiec liczy na zwiększoną sprzedaż nietypowymi kanałami dystrybucji, szczególnie na pokładach samolotów, promów i w wagonach restauracyjnych "Wars".

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w ubiegłym roku Polacy wypili ponad 37 mln hektolitrów piwa, a w porównaniu do 2010 roku spożycie trunku wzrosło o ok. 5 proc. Również w Grupie Żywiec sprzedaż w zeszłym roku zaczęła rosnąć o ok. 2 proc. z 11,9 mln do 12 mln hektolitrów. Jak podkreśla Sebastian Tołwiński to w głównej mierze zasługa 10 nowych produktów, które spółka wprowadziła na rynek. W tym roku dla klientów przygotowane będą trzy nowości.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Sebastian Tołwiński RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    Euro 2012 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 184.72.102.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!