Z raportu giełdowej spółki wynika, że w 2009 r. całkowita sprzedaż piwa w Polsce skurczyła się aż o 10,1 proc., do 32,2 mln hektolitrów - podaje Puls Biznesu. Tym samym spożycie piwa w naszym kraju cofnęło się do poziomu z 2006 r. i w przeliczeniu na jedną osobę sięga 85 litrów rocznie. Dziennik przypomina, że jeszcze w 2008 r. konsumpcja złocistego trunku na osobę sięgała 94 litrów.

"Wzrost stawek podatku akcyzowego w połączeniu z kryzysem finansowym negatywnie wpłynęły na rynek piwa. Grupa Kapitałowa Żywiec zanotowała 6,2-procentowy spadek krajowego wolumenu sprzedaży piwa, który jednak był mniejszy niż spadek wolumenu sprzedaży całego rynku piwa. Obniżenie naszych wyników operacyjnych wynikało przede wszystkim z obniżenia wartości złotego. Spadek wolumenu został zrekompensowany przez lepszą politykę cenową i kosztową" - Puls Biznesu cytuje sprawozdanie zarządu spółki.