Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Heineken i Carlsberg przygotowują się do dalszego cięcia kosztów

Heineken NV i Carlsberg A/S, trzeci i czwarty co do wielkości browar na świecie, obiecały w tym roku dalsze cięcia kosztów mające prowadzić do podwyższenia marż, oraz wzrost udziału w rynku. Zdaniem obu firm obecny rok także będzie trudny dla branży.

Heineken i Carlsberg przygotowują się do dalszego cięcia kosztów

W ubiegłym roku branża cierpiała, ponieważ dotknięci przez recesję konsumenci kupowali mniej piwa, szczególnie na dojrzałych rynkach północnoamerykańskich i europejskich. Browarom udało się jednak podnieść ceny i dokonać oszczędności.

Zarówno Carlsberg jak i Heineken ogłosiły we wtorek sukces swoich kampanii redukcji długu i zwiększania oszczędności. Carlsberg podniósł swoją średnioterminowa prognozę marży zysku, a Heineken osiągnął w ubiegłym roku zysk netto powyżej oczekiwań rynku.

W rezultacie ich akcje znalazły się wśród 10 najbardziej zwyżkujących firm wchodzących w skład indeksu FTSEurofirst 300, który gromadzi duże europejskie spółki. Akcje Carlsberga podrożały o 7,4 procent do 412,50 koron szwedzkich, wcześniej osiągając 17-miesięczne maksimum na poziomie 419 koron.

"Powszechnie oczekiwano złych wiadomości. Fakt, że są one zgodne z oczekiwaniami wywindował kurs. Przedstawili również zupełnie przyzwoitą prognozę", powiedział Trevor Stirling, analityk w Bernstein Research, dodając, że prognoza niezmiennego zysku operacyjnego na osłabionym rynku rosyjskim sugeruje wzrost zysków w innych regionach.

Akcje Heinekena podrożały o 2,7 procent do 35,71 euro, podczas gdy europejski indeks branży spożywczo-browarniczej wzrósł o 0,6 procent.

"Zyski Heinekena były lepsze od oczekiwanych. Zrobili wiele, żeby zredukować zadłużenie (...). Prognoza jest ostrożna, ale biorąc pod uwagę, że w wielu branżach sytuacja jest niejasna, Heineken zdaje się być raczej konserwatywny", powiedział Wim Hoste, analityk w KBC Securities.

Prezes Heinekena, Jean-Francois van Boxmeer, powiedział podczas telekonferencji, że dojrzałe rynki cierpią z powodu niższej sprzedaży w barach oraz przerzucania sie klientów na tańsze marki, zaś tegoroczne podwyżki cen będą niższe niż w 2009.

"Patrząc na efekt kryzysu kredytowego trzeba uwzględniać geografię. Większość krajów Azji lub Afryki już się podniosło. Przeżyły tąpniecie w trzecim kwartale i odbicie w czwartym", powiedział.

Carlsberg także mówił o „trudnym" roku 2010. Kluczowy dla firmy rynek rosyjski może zanotować dwucyfrowy spadek, ponieważ rząd pod hasłem walki z pijaństwem trzykrotnie podniósł w zeszłym miesiącu akcyzę.

więcej informacji:

Heineken RSS ALERT    /    Carlsberg RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • liderzy browarów? 2010-02-24 10:13:56
    a kto jest numerem 1 i 2 ? pewnie SABMiller? Ale pierwszy czy drugi? i kto jeszcze? Anheuser-Busch InBev, Royal Unibrew ?
  • Piwosz 2010-02-24 21:51:01
    O matko, jak podwyższą cenę piwa to ludzi znwu zaczną pić więcej wódki i znowu branża piwowarska pójdzie na dno ...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.36.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!