Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Heineken i Carlsberg przygotowują się do dalszego cięcia kosztów

Strona 2 z 2


Autor: net.pl za Thomson Reuters
Data: 23-02-2010, 17:26

Producent takich marek jak Carlsberg, Holsten, Kronenbourg i Tuborg prognozuje na ten rok niezmieniony zysk operacyjny, natomiast zysk netto ma wzrosnąć o ponad 20 procent. Wyniki za 2009 były zgodne z oczekiwaniami rynku.

Wyniki Heinekena za 2009 rok także były generalnie zgodne z oczekiwaniami, choć zysk netto z wyłączeniem pozycji jednorazowych wzrósł o 18 procent do 1,06 miliarda euro (1,45 miliarda dolarów), podczas gdy sama firma przewidywała wzrost bliżej 10 procent.

Holenderska firma, której główne marki Heineken i Amstel są odpowiednio najlepiej sprzedającym się i trzecim w kolejności piwem w Europie, zredukowała także swój stosunek zadłużenia netto do EBITDA do 2,6-krotności z 3,3-krotności na koniec 2008 i 3,1-krotności w połowie 2009 roku, co było najważniejszym zadaniem na ten rok.

Heineken podał, że prawdopodobny spadek kosztów składników na hektolitr, spowodowany czasową obniżką cen jęczmienia, zostanie zrównoważony przez wyższe koszty energii, reklamy i marketingu.

Firma będzie kontynuować trzyletni plan redukcji kosztów, który w 2009, czyli pierwszym roku wdrażania, na poziomie operacyjnym przyniósł 155 milionów euro oszczędności. Spaść ma także zatrudnienie.

Carlsberg podał, że w tym roku skoncentruje się na zwiększeniu udziału w rynku i poprawie efektywności, między innymi w wykorzystywaniu kapitału obrotowego.

Heineken podał, że w czwartym kwartale skonsolidowany wolumen sprzedaży piwa spadł o 6,7 procent, natomiast w przypadku Carlsberga nie zmienił się on po spadku w pierwszych dziewięciu miesiącach roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Heineken RSS ALERT    /    Carlsberg RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • liderzy browarów? 2010-02-24 10:13:56
    a kto jest numerem 1 i 2 ? pewnie SABMiller? Ale pierwszy czy drugi? i kto jeszcze? Anheuser-Busch InBev, Royal Unibrew ?
  • Piwosz 2010-02-24 21:51:01
    O matko, jak podwyższą cenę piwa to ludzi znwu zaczną pić więcej wódki i znowu branża piwowarska pójdzie na dno ...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.177.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!