• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Hoop Polska zwiększył sprzedaż o 8 proc.

- Sprzedaż w Polsce wzrosła o 8 proc., jednym z czynników, które za to odpowiadają, jest na pewno pomyślna restrukturyzacja, rozpoczęta jesienią ubiegłego roku - mówi Martin Mateáš, prezes zarządu Hoop Polska. Grupa Kofola, do której należy polska spółka, także zwiększyła sprzedaż - o 19 proc. Wysokie koszty surowców przełożyły się jednak na spadek zysku.
  • Autor: portalspoztywczy.pl
  • Data: 16-05-2011, 11:23
Hoop Polska zwiększył sprzedaż o 8 proc.
Martin Mateáš, prezes zarządu Hoop Polska
Grupie Kofola, której większościowy udział pozostaje w rękach czeskich założycieli, udało się w I kwartale 2011 roku zwiększyć skonsolidowane przychody o 19 proc. i obniżyć koszty eksploatacyjne o 3,4 proc. Jednakże z powodu wysokich cen surowców, jej wskaźnik EBITDA obniżył się o 45 proc.

Pierwszy kwartał dla Kofoli minął pod znakiem wysokich cen surowców. Mimo że dzięki trwającej restrukturyzacji, udało się obniżyć koszty eksploatacyjne (logistyczne, sprzedażowe i administracyjne) o 3,4 proc., nie wystarczyło to razem z powyższymi przychodami na pokrycie ekstremalnie wysokich cen surowców, które w przypadku głównych grup towarowych osiągnęły nie notowane do tej pory wartości. Ceny na światowych rynkach cukru i ropy wzrosły w ciągu roku o ponad 40 proc.

- W czasie pierwszego kwartału staraliśmy się pokryć wzrost kosztów produkcji, które są spowodowane wysokimi cenami surowców, jednakże jeżeli koszty nadal będą rosły, będziemy zmuszeni podnieść ceny niektórych naszych produktów - wyjaśnia Jannis Samaras, prezes zarządu
i większościowy akcjonariusz Grupy Kofola.

Pomimo straty, udało się Kofoli wygenerować pozytywny cash-flow z działalności eksploatacyjnej. Kofola pracowała nad akwizycją firmy napojowej Pinelli, którą przed trzema tygodniami pomyślnie zakończyła podpisaniem umowy o sprzedaży. Portfolio Kofoli poszerzyło się w ten sposób o napoje energetyczne Semtex i Erektus. Segment napojów energetycznych należy do rosnących, i zarówno w Czechach, jak i na Słowacji wciąż jest jeszcze miejsce na rynku dla krajowego gracza.

Ponieważ w tym roku Wielkanoc była dopiero w kwietniu, utargi wyniki za pierwszy kwartał nie odzwierciedliły tego jednego z najbardziej atrakcyjnych okresów pod względem biznesowym w roku. Jednak pierwszy kwartał pokazał dobre wyniki sprzedaży, zwłaszcza w Polsce i w Rosji.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • obserwator 2011-06-15 23:59:45

    zobaczymy na II Q :)

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!