Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Jakie marże i zyski muszą mieć marki stosujące agresywne promocje?

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-03-2013, 13:57
- Często bywa tak, że kupcy sieci detalicznych oczekują obniżenia ceny produktu przez producenta czy dystrybutora nawet o 80-90 proc., albo promocji typu "dwa opakowania w cenie jednego". Nasza firma się na to nie może godzić, bo zwyczajnie nie stać nas na takie działania. Czasem zastanawiam się, jakie marże i zyski mają te marki, które mogą sobie pozwolić na tak agresywne promocje… - komentuje na łamach serwisu portalspozywczy.pl, Tomasz Witomski, prezes firmy Gourmet Foods, która dystrybuuje herbatę Dilmah.
Jakie marże i zyski muszą mieć marki stosujące agresywne promocje?
Tomasz Witomski, prezes firmy Gourmet Foods; Fot. ŻelaznaStudio / P.Waniorek

Zdaniem Tomasza Witomskiego, wiele firm rezygnuje z jakości czy to produktów, czy opakowań, tylko po to, aby móc obniżyć cenę. - To jest samonakręcająca się spirala. Jeśli stosujemy wielką presję na coraz niższe ceny, to bądźmy przygotowani na zakup produktów coraz gorszej jakości - tłumaczy prezes Gourmet Foods.

- Ale z drugiej strony, musimy zdawać sobie sprawę z tego, jak trudne są dziś warunki działania na rynku detalicznym... - dodaje.

Marka Dilmah ma obecnie ok. 5-proc. udział w wydatkach Polaków na herbatę. Rośnie on w okresach przedświątecznych (herbaty Dilmah są często kupowane na okazje lub jako prezent).

- Nasza sprzedaż w Polsce rośnie nieprzerwanie, choć wolniej niż to bywało w przeszłości. Wynika to po części z faktu, że herbaty Dilmah nie są oferowane w sklepach dyskontowych - mówi Tomasz Witomski.

Prezes nie chce jednak jednoznacznie zadeklarować, że marka Dilmah nigdy nie będzie na półkach sklepów dyskontowych. - Może się przecież tak zdarzyć, że będą mniej dyskontowe - dodaje.

Czytaj także:

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!