Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Jutrzenka nie będzie wprowadzać napojów funkcjonalnych pod marką Hellena

Jeszcze niedawno przedstawiciele Helleny zapowiadali, że rozważają rozszerzenie linii oranżad o produkty prozdrowotne bądź funkcjonalne. Jednak nowe napoje raczej nie pojawią się pod marką Hellena. - Uważam, że jej [marki Hellena - red.] przeznaczenie jest zupełnie inne - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jan Kolański, prezes grupy Jutrzenka, do ktorej należy brand Hellena.

Jutrzenka nie będzie wprowadzać napojów funkcjonalnych pod marką Hellena

- Rozważając kierunek, w jakim powinien pójść dalszy rozwój naszego asortymentu, bierzemy pod uwagę różne produkty, także napoje funkcjonalne czy prozdrowotne - mówiła serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Jędrzejczak, Brand Manager Helleny.

Czy jednak marka Hellena mogłaby stanowić wizytówkę napojów prozdrowotnych? - Musielibyśmy zrobić odpowiednie badania - odpowiada prezes Jan Kolański.

Ale raczej nie należy się tego spodziewać.

- Hellena jest kojarzona z oranżadą - tłumaczy prezes. - Być może sami wykreowaliśmy taki wizerunek, ponieważ jesteśmy liderem tego rynku. Ale notujemy wzrost także w innych kategoriach. W krótkim czasie, w ciągu roku, uzyskaliśmy blisko 7 proc. udziałów w rynku napojów niegazowanych! To naprawdę dużo - dodaje.

Zanim firma osiągnęła taki poziomu udziałów, ponad rok porządkowałą tę markę.

- Na początku wprowadzania nowej strategii badania pokazały, że: „Wszyscy Hellenę znają, ale nie za bardzo chcą się z nią kolegować". Postanowiliśmy to zmienić. Postawiliśmy na jakość. Obecnie marka Hellena jest postrzegana jako brand z wyższej półki, ale nie najwyższej - premium. Klienci ponownie odbierają produkty tej marki jako bardzo dobre jakościowo, zgodne z ich oczekiwaniami. Jak pokazują badania, smak napojów jest postrzegany przez klientów jako lepszy, niż się spodziewali - mówi Jan Kolański.

Jednak Hellena nie wydaje się być odpowiednią marką do promocji napojów wyjątkowo korzystnych dla zdrowia. Jednocześnie prezes Jutrzenki niechętnie rozszerza ofertę o nowe brandy. - Warto się zastanowić, ile kategorii produktowych można wprowadzić na rynek jednocześnie - mówi.

Nie oznacza to, że grupa nie przymierza się do wprowadzania żywności funkcjonalnej bądź prozdrowotnej.

- Być może już w przyszłym roku, jeśli nasze badania dobiegną końca, wprowadzimy na rynek produkt „bio" czy „slim". Jest jednak zbyt wcześnie, by zdradzać, w którym obszarze produktowym może się pojawić - zapowiada Jan Kolański.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jan Kolański RSS ALERT    /    Hellena RSS ALERT    /    Jutrzenka RSS ALERT    /    napoje funkcjonalne RSS ALERT    /    produkty prozdrowotne RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Prawnik 2009-11-18 17:58:02
    Dużo czasu im zajęło, aby dojść do tego, wydawało się, oczywistego wniosku.
  • Prawnik 2009-11-18 17:58:02
    Dużo czasu im zajęło, aby dojść do tego, wydawało się, oczywistego wniosku.
  • AB 2009-11-23 10:03:21
    To znaczy, że niedawno jeszcze zamierzali. Wstyd w ogóle się do tego przyznawać. A jeżeli już znajdą marke do napojów funkcjonalnych to jeszcze niech nabęda wiedzę o napojach funkcjonalnych. Pozdrowienia dla Prawnika.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.146.10
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!