Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Jutrzenka odbudowuje pozycję po trudnym półroczu

Jutrzenka Holding poprawiła wyniki sprzedażowe. - Po pierwszym półroczu, kiedy siły spółki skoncentrowane były na przygotowaniach do akwizycji, w III kwartale odbudowywaliśmy naszą pozycję rynkową zwłaszcza w segmencie słodyczy, w którym prowadzimy reorganizację sił sprzedaży - mówi Jan Kolański, prezes Jutrzenki Holding.

Jutrzenka odbudowuje pozycję po trudnym półroczu
- Jesteśmy zadowoleni z obecnej silnej pozycji finansowej grupy - mówi Jan Kolański, prezes Jutrzenki Holding.

- Jesteśmy także zadowoleni z obecnej silnej pozycji finansowej grupy. Zobowiązania stanowią 27,4 proc. sumy aktywów a wskaźnik długu odsetkowego do kapitałów własnych uległ zmniejszeniu do 6 proc. - dodaje prezes Jan Kolański.

Po trzech kwartałach 2010 roku Jutrzenka zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 5 proc. do poziomu 444 mln zł. Spółka zwiększyła nieznacznie zysk brutto ze sprzedaży do 166 mln zł. Marża zysku brutto ze sprzedaży w trzech kwartałach 2010 r. osiągnęła poziom 37 proc. W samym III kwartale Jutrzenka istotnie poprawiła wyniki na poziomie zysku operacyjnego (11,3 mln zł) i EBITDA (17,4 mln zł) oraz zysku netto (8,9 mln zł) w stosunku do pierwszego półrocza 2010 roku, kiedy to zanotowała odpowiednio 12,6 mln zł zysku operacyjnego, 25,1 mln zł EBITDA oraz 9,7 mln zł zysku netto.

Zgodnie z założeniami spółki wzrosły koszty sprzedaży (35 mln zł w III kwartale 2010 wobec 29 mln zł w analogicznym okresie 2009 roku). Za to o 18% do 10,2 mln zł Jutrzenka zmniejszyła koszty ogólnego zarządu. - Wzrost kosztów sprzedaży związany ze wspieraniem naszych marek staramy się równoważyć niższymi kosztami ogólnego zarządu. - zaznacza prezes.

W trzecim kwartale Jutrzenka rozpoczęła skup akcji własnych i dotychczas wydała na ten cel 1,5 mln zł.

W segmencie słodyczy spółka rozwija się stabilnie, posiada blisko 9 proc. udziałów w rynku, zajmuje na nim trzecią pozycję wśród producentów markowych, a przychód ze sprzedaży w trzech kwartałach osiągnął 300 mln zł. - Jeszcze za wcześnie, aby mówić o zdecydowanej poprawie w tym segmencie, ale obserwujemy już odbicie w niektórych kategoriach rynku, między innymi w kategorii ciastek, gdzie jako nieliczni wśród konkurencji rośniemy 5% w okresie lipiec-sierpień 2010 w stosunku do tych samych miesięcy rok wcześniej - komentuje Kolański. W kategorii ciastek bez czekolady w tym samym okresie spółka osiągnęła dynamikę 32%, w żelkach 6%, w pralinach 7%, w waflach 3%, a Grześki urosły 6% w tym okresie. - Liczymy, że w kolejnych kwartałach te trendy będą postępować i przełożą się też na inne kategorie rynkowe.

więcej informacji:

Jan Kolański RSS ALERT    /    Jutrzenka RSS ALERT    /    Hellena RSS ALERT    /    Appetita RSS ALERT    /    wyniki RSS ALERT    /    wyniki finansowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.248.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!